سید جواد حسینی:

ایجاد اتاق بازی در تمامی مدارس مستقل نابینایان / راه اندازی ۱۶ مرکز مشاوره و راهنمایی در سال جاری

۱۳۹۹/۰۱/۳۱ - ۱۴:۳۸:۴۶
کد خبر: ۹۹۰۴۴۹
ایجاد اتاق بازی در تمامی مدارس مستقل نابینایان / راه اندازی ۱۶ مرکز مشاوره و راهنمایی در سال جاری
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: با راه اندازی 11 اتاق بازی در سال 97 و 11 اتاق بازی دیگر در سال 98 تمامی 21 مدرسه ویژه نابینایان در کشور دارای اتاق بازی شده اند و برای تجهیز هر یک از این اتاق های بازی 100 میلیون ریال از طرف سازمان اموزش و پرورش استثنایی اختصاص یافته است.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، سید جواد حسینی گفت: هم اکنون 16 مرکز مشاوره و راهنمایی خانواده های دانش اموزان با نیاز های ویژه در کشور داریم که در سال جاری با راه اندازی 16 مرکز جدید این تعداد به 32 مرکز خواهد رسید.

وی با بیان اینکه در سطح آموزش و پرورش استثنایی باید تألیف و مناسب سازی کتب درسی همواره در دستور کار باشد اظهار داشت: تاکنون 20  کتاب ویژه دانش آموزان با نیازهای ویژه تالیف، 109 کتاب مناسب سازی و 2 درس افزار تولید شده است.

حسینی افزود: پوشش بیش از۸۲هزار دانش آموز استثنایی، ۷۵هزار دانش آموز طرح تلفیقی، ۲هزار دانش آموز اتیسم و ۱۴هزار نوآموز پیش دبستانی از جمله خدمات سازمان آموزش و پرورش استثنایی است که تداوم دارد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به فعالیت‌های حوزه معاونت برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی گفت: در سال گذشته 3 برنامه در قالب 71 فعالیت در این حوزه تدوین شده است که از این میزان 21 فعالیت به طور کامل محقق شده است، 5 فعالیت در حال انجام است، 9 فعالیت  هنوز انجام نشده است و ۱۲فعالیت نیز چند بخشی و بین بخشی است که نیاز به هماهنگی بیشتر دارد.

حسینی یکی از فعالیت‌های خوب آموزش و پرورش استثنایی را تدوین اسناد راهبردی در حوزه‌های مختلف دانست و اظهار داشت: با توجه به طراحی سه بسته تحولی در سازمان آموزش و پرورش استثنایی باید تمامی اسناد با بسته های تحولی منطبق شود.

وی شروع و استمرار زبان نهضت اشاره و خط بریل و آموزش‌های منزل محوررا  ازفعالیت‌های ویژه آموزش و پرورش استثنایی دانست و افزود: طراحی اپلیکیشن جامع آموزش گروه‌های هفت گانه دانش آموزان استثنایی در دستور کار قرار دارد که می‌تواند کمک بزرگی برای آموزش‌های مجازی ومنزل محور باشد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با تشکر از همراهی محققین دانشگاهی با آموزش و پرورش استثنایی اظهار داشت: 131  محقق دانشگاهی در قالب 16 هزار ساعت و در کارگروه‌های مختلف همکاری کرده‌اند.

حسینی خواستار توجه ویژه به مراکز مشکلات ویژه یادگیری شد و افزود: 740 مرکز ویژه مشکلات یادگیری در کشور داریم که این مراکز یاری دهنده آموزش و پرورش عادی و آموزش و پرورش استثنایی هستند .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز