وقتی بروکراسی، در راه ماندگان را می‌بلعد!

۱۳۹۹/۰۲/۲۳ - ۰۵:۲۱:۳۵
کد خبر: ۱۰۰۰۸۲۴
وقتی بروکراسی، در راه ماندگان را می‌بلعد!
در کنار متکدیانی که با ادعای در راه ماندگی از مردم تقاضای پول می‌کنند، هستند افرادی که واقعا در راه می‌مانند و به دلایل مختلفی از جمله کیف‌قاپی هزینه بازگشت به خانه یا شهرشان را ندارند اما این افراد باید به کجا مراجعه کنند؟

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ حتما برای شما پیش آمده زمانی که از خیابان‌ها و معابر عبور می‌کنید یک نفر با ظاهر معمولی و شیک سر راه‌تان قرار گیرد و از شما تقاضای کمک کند.

حالا این نیاز می‌تواند خرید داروهای نسخه‌اش باشد یا مبلغ بلیتی که قرار است او را به مقصدش برساند یا پول غذایی که شکمش را سیر کند در هر صورت یا شما حس ترحم‌تان برانگیخته می‌شود و به او کمک می‌کنید یا از کنارش عبور کرده و ادامه راهتان را پیش می‌گیرید.

خیلی‌ها می‌گویند این افراد متکدی هستند و از این روش نوین استفاده می‌کنند تا مردم دل‌شان بسوزد و به آنها کمک کنند اما برخی از این افراد هم هستند که واقعا در راه می‌مانند و هزینه برگشت به خانه یا شهرشان را ندارند.

بارها دیده شده دانشجو، پیرزن یا خانمی که از شهرستان به تهران آمده و دزد کیفش را زده، نمی‌داند از کجا هزینه برگشت خود را فراهم کند به همین دلیل از مردم تقاضای کمک می‌کند.

سوالی که پیش می‌آید این است که چه کسی متولی این افراد است؟ آیا مردم باید به آنها کمک کنند؟ مردم از چه راهی تشخیص دهند این افراد متکدی هستند یا واقعا در راه ماندند؟

مسعود آسیما، مدیرکل روابط عمومی سازمان بهزیستی، با اشاره به مرجعی که در راه ماندگان باید مراجعه کنند، گفت: اگر این افراد از معلولین، سالمندان، زنان سرپرست خانواده، کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست باشند، بهزیستی به آنها کمک می‌کند.

او افزود: ساماندهی این افراد کار ما نیست اما اگر مراجعه کنند و ما با اخذ مدارک شناسایی مطمئن شویم که واقعا در راه مانده هستند به صورت موردی به آنها کمک می‌کنیم.

آسیما اظهار کرد: اگر متکدیان از این راه برای گدایی کردن استفاده می‌کنند جمع‌آوری آنها برعهده شهرداری و کمک به آنها وظیفه کمیته امداد است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز