رئیس جمعیت هلال احمر:

محل تجمع اتباع غیرمجاز مشخص نیست/ اتباع غیرمجاز به سبب ترس از برخورد قانونی بیماری خود را مخفی می‌کنند

۱۳۹۹/۰۲/۲۴ - ۱۰:۳۷:۵۰
کد خبر: ۱۰۰۱۲۶۴
محل تجمع اتباع غیرمجاز مشخص نیست/ اتباع غیرمجاز به سبب ترس از برخورد قانونی بیماری خود را مخفی می‌کنند
رئیس جمعیت هلال احمر با بیان این‌که محل تجمع اتباع غیرمجاز مشخص نیست، گفت: اتباع غیرمجاز به سبب ترس از برخورد قانونی و عودت غالبا بیماری خود را مخفی می‌کنند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ پالایش اتباع مجاز و غیرمجاز در روزهای کرونایی مقوله‌ای است که نگرانی‌های زیادی را در راستای قطع زنجیره مقابله با کرونا ایجاد کرده است. طبق پیش‌بینی‌ها فقط در شهر تهران حدود 30 هزار اتباع غیرمجاز افغانستانی حضور دارد که باید هر چه سریع‌تر به وضعیت آن‌ها رسیدگی شود. افرادی که بواسطه ترس از عودت و برخورد قانونی با آن‌ها غالبا بیماری خود را مخفی می‌کنند و به نظر می‌رسد تا این لحظه نیز در این رابطه اقدامی نشده است.

کریم همتی، رئیس جمعیت هلال احمر کشور، در این خصوص گفت: تا این لحظه جمعیت هلال احمر در راستای مقابله با کرونا این اقدام را انجام نداده اما این یک نگاه و پیشنهاد خوب است و در دستور کار قرار می‌گیرد.

او در خصوص اینکه چه اقداماتی در آینده در این رابطه انجام خواهند داد، اظهار کرد: از محل تمرکز اتباع غیرمجاز در کشور اطلاعی ندارم و نیاز است سایر نهادها در این راستا به کمک جمعیت هلال احمر آیند. 

رئیس جمعیت هلال احمر افزود: اتباع غیرمجاز به سبب ترس از برخورد قانونی و عودت غالبا بیماری خود را مخفی می‌کنند و تبدیل به منابع آلودگی و تسری بیماری‌هایی همچون کرونا می‌شوند. پس از شناسایی کانون سکونت این اتباع غیرمجاز قطعا اقدامات درمانی و پیشگیرانه در آن حوزه انجام خواهد شد.

همتی در رابطه با اقدامات درمانی برای اتباع مجاز تشریح کرد: در خصوص اتباع مجاز ساکن در کشور اقدامات درمانی به خوبی صورت گرفته است و با آن‌ها همچون سایر شهروندان رفتار شده و در مقوله درمان و غربالگری آن‌ها اقدامات کاملی انجام شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر در خصوص غربالگری اتباع گفت: با کمک وزارت بهداشت در راستای درمان و غربالگری اتباع، تمهیداتی اندیشیده شده تا مقوله درمان اتباع نیز به صورت رایگان انجام گیرد. 

همتی افزود: هلال احمر اعتباراتی به این زمینه اختصاص داده و در محل‌هایی که نیاز باشد اتباع را با اتکا به این اعتبارات درمان خواهد کرد. به دلیل تنگنا‌ها و نیاز‌های داخلی در بحران کرونا، نتوانستیم به کشور‌های همجوار کمک کنیم اما در راستای درمان اتباع این کشورها کوتاهی نخواهیم کرد.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به پنهان بودن این طیف از دید تیم‌های غربالگری هلال احمر اظهار کرد: اتباع غیرمجاز در وهله اول به مراکز درمانی رجوع نمی‌کنند و در مرحله بعد نیز از دید ما پنهان هستند و از افراد آگاه خواهشمندیم تا محل حضور اتباع غیرمجاز را در راستای غربالگری به هلال احمر اطلاع دهند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز