معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی پایتخت:

هیچکس بدون پذیرش از هتل بیرون نمی آید/ احراز هویت افراد با تماس تلفنی

۱۳۹۹/۰۲/۲۴ - ۱۲:۰۵:۳۶
کد خبر: ۱۰۰۱۲۹۵
هیچکس بدون پذیرش از هتل بیرون نمی آید/ احراز هویت افراد با تماس تلفنی
معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی پایتخت گفت: هیچ‌کسی را از هتل برنمی‌گردانیم تا راهی اماکن، پلیس امنیت و... شود بلکه از طریق تماس تلفنی مسئول هتل با اداره اماکن، مراحل احراز هویت انجام می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سال هاست که اداره اماکن نیروی انتظامی، ممنوعیت اقامت زنان تنها و مجرد در هتل‌ها را برداشته اما با این حال به گوش می‌رسد هنوز برخی مراکز اقامتی از اجاره دادن اتاق به این قشر از مسافران خودداری می‌کنند.

در تماس‌هایی که خبرگزاری برنا تحت عنوان مسافر با هتل‌های مختلف تهران داشت، برخی از آنها گفتند اگر به هر دلیلی حتی کیف قاپی، مدرک شناسایی ندارید حتما باید از اماکن مجوز بیاورید وگرنه نمی‌توانیم بدون مشاهده مجوز، اتاق بدهیم.

هتل دیگری گفت: چون خانم مجرد و تنها هستید نمی‌توانیم اتاق کرایه دهیم، یک هتل دیگر درباره همین موضوع گفت هیچ ایرادی ندارد و ما به خانم‌های مجرد و تنها هم اتاق می‌دهیم. البته برخی هتل‌ها هم بودند که بدون دریافت هیچگونه اطلاعاتی اتاق رزرو کردند و هیچ سوالی درخصوص مجرد یا متاهل بودن، تعداد، مدرک شناسایی و... نکردند.

درخصوص نحوه پذیرش مسافر در هتل‌ها و نظارت بر فعالیت آنها با معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی پایتخت گفتگو کردیم.

سرهنگ نادر مرادی با اشاره به لزوم در دست داشتن مدرک شناسایی برای اقامت در هتل گفت: اگر یک زن و مرد برای اسکان به هتل مراجعه کنند حتما باید مدارک شناسایی از جمله کارت ملی و شناسنامه همراه خود داشته باشند تا اگر زن و شوهر هستند، رابطه زوجیت آنها ثابت شود.

او افزود: اگر نسبت‌های دیگری از جمله برادر، عمو، دایی و... بین آنها وجود داشته باشد باید با در دست داشتن مدارک شناسایی به اداره اماکن یا پلیس امنیت مراجعه کنند و با اخذ مجوز در هتل مستقر شوند اما اگر این مجوز صادر نشود هیچ هتلی نمی‌تواند آنها را اسکان دهد.

سرهنگ مرادی تصریح کرد: کسانی که به هر دلیل مدارک شناسایی ندارند، می‌توانند همچنان به هتل‌ها مراجعه کنند و در این صورت مسئول هتل باید با پایگاه‌های ما که در سطح تهران مستقر هستند، تماس بگیرد تا هماهنگی‌های لازم انجام شود.

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی پایتخت ادامه داد: زمانی که مسئول هتل، مشخصات این افراد را به پایگاه‌های اماکن اطلاع دهد ما می‌توانیم حتی عکس افراد را ارسال کرده تا احراز هویت شوند.

او اظهار کرد: تمام این مراحل تلفنی انجام می‌شود و ما هیچ‌کسی را از هتل برنمی‌گردانیم تا راهی اماکن، پلیس امنیت و... شود.

سرهنگ مرادی با اشاره به اقامت خانم‌های تنها و مجرد در هتل گفت: خانم‌های مجرد و تنها هم می‌توانند با در دست داشتن مدارک شناسایی در هتل‌ها اتاق بگیرند، اگر هم به هر دلیلی مدرک شناسایی نداشته باشند با یک تماس مسئول هتل، توسط ما مورد احراز هویت قرار می‌گیرند.

او در پایان تاکید کرد: خوشبختانه تاکنون هیچ مورد تخلفی از هتل‌ها به ما گزارش نشده و تعامل دوطرفه بسیار خوبی بین ما و هتل‌ها برقرار است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز