اخبار مهم امروز گروه اجتماعی برنا

۱۳۹۹/۰۲/۲۳ - ۱۹:۰۲:۱۴
کد خبر: ۱۰۰۱۳۴۹
اخبار مهم امروز گروه اجتماعی برنا
مهم ترین اخبار اجتماعی خبرگزاری برنا طی 24 ساعت گذشته به شرح ذیل است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مهم ترین اخبار اجتماعی طی 24 ساعته گذشته به موضوعاتی در رابطه با وضعیت کرونا در ایران، چرایی اقبال به شاخ های مجازی، دستفروشی زنان، دریاچه کافتر و تخریب آن، انتقاد به طرح توسعه مجلس، وضعیت مصرف لبنیات، لایحه حمایت از کودک و نوجوان، زلزله بزرگ تهران، در راه ماندگان و مسائل حقوقی کار برای زنان اختصاص داشت.

 

عضو کمیته کشوری مبارزه با بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مطرح کرد:

اخطار برای شیوع مجدد کرونا در ایران/ کرونا از سوی دانشجویان چین به ایران آمد/ در ووهان گاهی درب خانه مبتلایان را لحیم می‌کردند

مینو محرز، عضو کمیته کشوری مبارزه با بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در گفتگو اختصاصی با خبرگزاری برنا به تشریح آخرین وضعیت کرونا در کشور پرداخت و از تجربیاتش از ابتلا به این بیماری سخن گفت.

 

شمار مرگ و میر بر اثر کرونا در ایران به ۶۷۳۳ نفر رسید/تعداد ۱۱۰۷۶۷ مبتلا در کشور

کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۴۸۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند و با احتساب این تعداد مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۱۰۷۶۷ نفر رسید.

او افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۷۳۳ نفر رسید.

 

جامعه شناس و متخصص بررسی مسائل اجتماعی مطرح کرد:

بدنامی بهتر از گمنامی است/ شاخ‌های مجازی دست پرورده جامعه

این روزها شاخ‌های مجازی هرکاری انجام می‌دهند تا مطرح شوند حال این کار انجام یک حرکت غیراخلاقی باشد یا انتشار موزیکی که تبدیل به ترند شود. مردم هم معمولا پس از مدتی فراموش می‌کنند چرا این افراد را فالو کردند و در نهایت چیزی که باقی می‌ماند حجم وسیعی از فالوور برای این اینستاگرامرهاست اما چرا بدنامی بهتر از گمنامی است؟ چرا اقلیت هایی برخلاف هنجارهای جامعه ظهور می کنند؟

 

دستفروشی در مترو، زنانه است/ هیچ‌کس مسئول مستقیم حمایت از زنان دستفروش را نمی‌شناسد!

دستفروشی در مترو چندی است شدت گرفته اما طی سال‌های اخیر و در دوره کرونا حضور زنان بیش از مردان به چشم می‌خورد افرادی که برای یک لقمه نان زیر سایه آبرو به خیابان‌ها کشانده شده‌اند این در صورتی است که هیچ کسی مسئولیت حمایت از آنان را برعهده نمی‌گیرد.

 

خشکسالی، حفر چاه یا خطای مدیریتی؛ دلیل خشک شدن دریاچه کافتر/ دادگاه در انتظار متصرفان دومین دریاچه بزرگ آب شیرین استان فارس

تصرف به طبیعت مقوله جدیدی در ایران نیست ولی این بار به قیمت تبدیل دریاچه به بیابان تمام شده اما در این ماجرا مقصر اصلی کیست؟

 

رئیس انستیتو پاستور ایران:

تست‌های سرولوژیک برای تشخیص کرونا کافی نیستند/بزودی برخی کودکان مورد بررسی قرار می‌گیرند/ واکسن آنفلوانزا براساس حدس و گمان تولید می‌شود

علیرضا بیگلری از اقدامات انجام شده برای رسیدن به واکسن کرونا و ساخت آن در کشور خبر داد.

 

رییس شورای اسلامی شهر تهران:

طرح توسعه مجلس به حق عمومی شهر تجاوز می‌کند/شهردار تهران راضی به این طرح است!

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در ارتباط با طرح توسعه مجلس شورای اسلامی، شهرداری بسیار خنثی عمل کرد. باید به واسطه این انفعال توضیح دهد. در حالی که در این طرح مدام به حق عمومی شهر تجاوز می شود. متاسفانه خیابان مردم را گرفتند و شهرداری در آن مقطع وا داد. و امروز می خواهند خیابان های دیگر را نیز بگیرند. و شهرداری مجددا واکنشی ندارد.

 

یک مشاوره تغذیه:

کودکان زیر دوسال لبنیات کم چرب مصرف کنند/ لبنیات را باید پاستوریزه مصرف کرد/ مصرف لبنیات محلی ممنوع

خدیجه رحمانی گفت با اشاره به مقدار لبنیات مورد نیاز در طول روز برای افراد در سنین مختلف نسبت به استفاده از آن به صورت محلی هشدار داد.

 

سخنگوی شورای شهر تهران:

برخورد ما با زلزله مناسبتی است/تصویب برنامه جامع مدیریت بحران زلزله در شورای عالی امنیت ملی

علی اعطا گفت: ما همواره با زلزله مناسبتی برخورد کردیم و هر بار که با زلزله مواجه می‌شویم تا چند روز آن را دنبال می کنیم و بعد ترجیحا موضوع و اقدامات عاجل فراموش و به زمان دیگری موکول می شود.

 

به منظور تأمین نظر شورای نگهبان؛

لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان اصلاح شد

به منظور تأمین نظر شورای نگهبان یک ماده از لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان اصلاح شد.

 

وکیل پایه یک دادگستری مطرح کرد:

در چه صورتی شوهر می‌تواند مانع اشتغال همسرش شود؟/ خانم‌ها هنگام امضای عقدنامه دقت کنند

آزادی انتخاب شغل و عدم اجبار افراد به انتخاب یا دست کشیدن از شغلی خاص از جمله مواردی است که قانون اساسی کشور به آن تأکید کرده است اما می‌دانید قانون درباره‌ منع اشتغال زن توسط شوهر چه نظری دارد؟

 

وقتی بروکراسی، در راه ماندگان را می‌بلعد!

در کنار متکدیانی که با ادعای در راه ماندگی از مردم تقاضای پول می‌کنند، هستند افرادی که واقعا در راه می‌مانند و به دلایل مختلفی از جمله کیف‌قاپی هزینه بازگشت به خانه یا شهرشان را ندارند اما این افراد باید به کجا مراجعه کنند؟

 

نشانه‌های افسردگی در کودک را بشناسیم

یک روان‌شناس بالینی گفت: گریه‌های زیاد، پرخاشگری در رفتار، خستگی و تغییراتی در تغذیه می‌تواند نشانه‌های بروز افسردگی در کودک باشد در این شرایط ممکن است کودک پر اشتها یا کم اشتها ‌شود.

 

سرکلانتر هفتم پایتخت:

شهرداری در رابطه با شهرهای زیرزمینی کوتاهی کرد

سرهنگ جلیلیان گفت: شهرداری‌ها موظف هستند زمین‌های بایر را که صاحب آن‌ها مشخص نیست و بلاتکلیف هستند را ساماندهی کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز