مبلغ ۵۰۰ هزارتومان به حساب کودکان بی سرپرست واریز می شود

۱۳۹۹/۰۲/۲۴ - ۱۰:۲۸:۰۹
کد خبر: ۱۰۰۱۵۶۵
مبلغ ۵۰۰ هزارتومان به حساب کودکان بی سرپرست واریز می شود
رییس سازمان بهزیستی گفت: با کمک بنیاد مستضعفان چهارشنبه (۲۴ اردیبهشت ماه) مبلغ ۵۰۰ هزار تومان بر روی کارت بانکی کودکان بی سرپرست و بد سرپرست شارژ می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ وحید قبادی دانا (رئیس سازمان بهزیستی کشور) درباره اقدامات سازمان بهزیستی بعد از شیوع ویروس کرونا برای مراکز نگهداری شبانه روزی این سازمان گفت: با شیوع ویروس کرونا سازمان بهزیستی اولین بخشنامه را در بهمن ماه به مراکز تحت پوشش ارسال کرد. در سوم اسفند مبلغ ۳۰ هزار تومانی به ازای هر نفر بر روی کارت بانکی مددجویان سازمان بهزیستی که در مراکز نگهداری می‌شوند واریز شد، همچنین ۷۰ دستورالعمل و بخشنامه مجزا به هر یک از مراکز شبانه روزی سازمان بهزیستی تدوین و ارسال شد.

او با بیان اینکه در همان روزهای اولیه شیوع ویروس کرونا مهد‌های کودک تعطیل شده و همچنین در مراکز شبانه روزی ورود و ملاقات را ممنوع کردیم، ادامه داد: از ۲ هزار ۵۳۱ مرکز سازمان بهزیستی فقط ۵۹ مرکز آلوده شدند که نرخ این تعداد ۲ درصد مراکز شبانه روزی هستند همچنین ۷۸۷ نفر مددجو سازمان بهزیستی تست کرونایشان مثبت شده که نرخ این تعداد ۱ درصد جمعیت کل است و ۱۹۲ نفر از مددجویان که مبتلا به کرونا بودند، بهبود پیدا کردند و یکی از بهبودیافتگان خانم ۱۰۱ ساله نابینا در کهریزک بوده است.

رییس سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: متاسفانه ۹۸ نفر از مددجویان سازمان بهزیستی در سراسر کشور که مبتلا به کرونا شده بودند، جان خود را از دست دادند و ۵۳ درصد فوتی‌ها سن بالایی داشتند همچنین آمار فوتی های مراکز بهزیستی را از ثبت احوال دریافت کرده و مقایسه کردیم اما تفاوت محسوسی بین فوتی‌های مددجویان در اسفند ۹۸ و ۹۹ وجود نداشت.

قبادی دانا درباره نحوه برخورد با سالمندان در این ایام در کشورهای اروپایی و پیشرفته گفت: در بسیاری از کشور‌های پیشرفته شاهد آن بودیم که خدمات زیادی به مراکز نگهداری سالمندانشان ارائه نمی‌دهند اما سازمان بهزیستی سالمندان و افراد دارای معلولیت در این مدت رها نکرده است اما سازمان بهزیستی ۲۲ هزار معلول ذهنی در مراکز شبانه روزی نگهداری می‌کند و تمام خدمات لازم را برای آن‌ها در این مدت ارائه کردیم. در بسیاری‌ از کشور‌های اروپایی بیشتر آمار مرگ و میر در مراکز سالمندانشان بود اما ۱.۴ فوتی‌ها در ایران برای مراکز سالمندان و معلولان بوده است.

او با بیان اینکه سازمان ملل متحدد از خدمات بهزیستی در حوزه خدمت رسانی به معتادان متجاهر تقدیر کرده است، تصریح کرد: سازمان بهزیستی معتادان متجاهر و کودکان خیابانی را رها نکرده است. خوشبختانه هیچ مورد فوتی در بین فرزندان سازمان بهزیستی که کودکان بی سرپرست و بد سرپرست است نداشتیم، فقط ۱۳ کودک بی سرپرست و بدسرپرست تحت پوشش سازمان بهزیستی به کرونا مبتلا شده که تمامی این ۱۳  نفر درمان شدند.

رییس سازمان بهزیستی در بخش دیگری از صحبت هایش درباره پویش همدلی مومنانه تصریح کرد: در پویش همدلی مومنانه همه پای کار بودند و ۵۰ میلیارد تومان کمک نقدی و غیر نقدی به سازمان بهزیستی شده که قرار است این مبالغ در قالب بسته های حمایتی به دست جامعه هدف سازمان برسد.

قبادی دانا با اشاره به کمک هایی که در این ایام به سازمان بهزیستی شده است، گفت: ۶۰ میلیارد تومان بنیاد مستضعفان و ۷۰ میلیارد تومان سازمان برنامه و بودجه به بهزیستی کمک کرده‌اند که از مبلغی که سازمان برنامه و بودجه تخصیص داد مبالغی بر روی حساب بانکی ۱۹۱ هزار خانواری که دارای معلول شدید و یا خیلی شدید هستند، شارژ شد.

او ادامه داد: از ۶۰ میلیارد تومان کمک بنیاد مستضعفان مبالغ بر روی حساب بانکی ۲۵۰ هزار معلول ضایعه نخاعی شارژ شد همچنین بایدگفت که ستاد اجرایی فرمان امام ۱۰ میلیارد تومان و بنیاد مستضعفان ۲۰ میلیارد تومان به سازمان بهزیستی کمک کرده‌اند که با استفاده از این مبالغ به ۸۵ هزار مددجو سازمان بهزیستی ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان واریز شد.

رییس سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: بنیاد مستضعفان ۱۴  میلیارد تومان به سازمان بهزیستی جهت کمک به کودکان بدسرپرست و بی سرپرست تخصیص داده است که از فردا چهارشنبه (۲۴ اردیبهشت ماه) مبلغ ۵۰۰ هزار تومان بر روی کارت بانکی این فرزندان بهزیستی شارژ می‌شود. در مجموع  ۲۲۸ میلیارد تومان به سازمان بهزیستی کمک شده است که تمامی این مبالغ به صورت شفاف برای حمایت از جامعه هدف بهزیستی هزینه شده است. امیدواریم بتوانیم تا پایان کرونا وضعیت مناسب فعلی در مراکز بهزیستی را ادامه دهیم

قبادی دانا اظهارکرد: سامانه ۱۴۸۰ و سامانه ۱۲۳ اورژانس اجتماعی وابسته به سازمات بهزیستی آماده خدمات رسانی مشاوره روانشناسی و خدمات اجتماعی است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز