گزارش هفته؛

استفاده از شبکه شاد؛ از محرومیت تا تنبلی دانش‌آموزان

۱۳۹۹/۰۲/۲۶ - ۰۴:۳۶:۵۶
کد خبر: ۱۰۰۱۶۲۱
استفاده از شبکه شاد؛ از محرومیت تا تنبلی دانش‌آموزان
استفاده از شبکه شاد برای آموزش دانش آموزان با اما و اگر های زیادی مواجه است اما این سیستم تا چه اندازه موفق بوده است؟

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ طی ماه‌های اخیر به‌دلیل شیوع کرونا شاهد تعطیلی بسیاری از مراکز، سازمان‌ها، مدارس و ... هستیم. در این ایام اقدامات متعدد در زمینه آموزش دانش‌آموزان انجام شده است، اما در آخر شبکه شاد و آموزش از طریق تلویزیون برای دانش آموزان توصیه شد.

محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش، درباره شبکه شاد گفته است «با وجود ایجاد شبکه شاد، تحول جدید در آموزش و پرورش صورت گرفته و باید ظرفیتش افزایش پیدا کند، سازمان هم باید همه ماموریت‌های خود را در این ظرفیت بازتعریف کند.» اما وضعیت شبکه شاد به چه صورت است؟ چقدر اقبال به استفاده از آن وجود دارد؟ دانش آموزان در سراسر کشور تا چه میزان بدان دسترسی دارند؟

تنها 40 درصد دانش آموزان کوشی هوشمند تهیه کردند/ برخی دانش آموزان از شرایط موجود سوءاستفاده می کنند

فریده غیاث‌الدین، مدیر مدرسه‌ای در شهرستان میامی از توابع استان سمنان، گفت: روند آموزش از طریق شبکه شاد هیچ مشکلی ندارد. مشکل اصلی این است که برخی از دانش‌آموزان امکان دسترسی به گوشی هوشمند و اینترنت را ندارند.

او افزود: در مدرسه ما شاید 40 درصد دانش‌آموزان با پیگیری‌های انجام شده با مشکلات فراوان توانسته گوشی هوشمند تهیه کنند. هرچند در برخی از مناطق نیز اینترنت پوشش‌دهی مناسبی ندارد.

غیاث‌الدین با بیان اینکه آموزش‌ها شاید برای 45 درصد دانش‌آموزان مفید باشد، گفت: برخی از دانش‌آموزان به تحصیل بها داده و با تلاش به فعالیت می‌پردازند، اما برخی دیگر هم  رغبتی به تحصیل ندارند و از شرایط سوءاستفاده می‌کنند.

او درباره روند آموزش تاکید کرد:  هم اکنون روند آموزش تمامی کتاب‌ها به اتمام رسیده است، اما از هر کلاس شاید دو تا سه دانش‌آموز در روند آموزش قرار نگرفته باشند. امسال هم امتحانات به شکل نهایی برگزار نمی‌شود. از کل محتوای کتاب هم آزمون گرفته نمی‌شود.

 این مدیر مدرسه درباره آموزش‌ها از طریق تلویزیون برای دانش‌آموزان گفت: تلویزیون هم به حدی کمک کننده روند آموزش است. هرچند بنده صبح‌ها با دانش‌آموزان تماس می‌گیرم، اما اغلب‌شان خواب هستند. آنها  به‌دلیل تعطیلی مدرسه شب‌ها تا دیر وقت بیدار هستند و صبح‌ها هم می‌خوابند.

غیاث‌الدین گفت: مدرسه ما کم جمعیت است و از هفته آینده کلاس‌ها به شکل رفع اشکال تشکیل می‌شود. در ضمن برخی از دانش‌آموزان هم به امکاناتی همچون تلویزیون دسترسی دارند اما برای شانه خالی کردن از درس خواندن می‌گویند که تلویزیون ندارند.

مشکلی در نصب اپلیکشن شاد وجود ندارد، دانش آموزان تمایل ندارند

در ادامه مهدی شرفی، رئیس مرکز برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش، درباره کم‌وکیف نصب شبکه شاد از سوی دانش آموزان گفت: اگر تاکنون دانش‌آموزان توانایی نصب شبکه شاد را نداشته‌اند، به این معناست که تمایلی به نصب آن نداشتند، در غیر این صورت مشکلی در نصب و استفاده از این نرم افزار برای دانش آموزان وجود ندارد.

شرفی تاکید کرد: دانش آموزان درصورت عدم‌ دسترسی به تلفن هوشمند، نرم‌افزار، اینترنت یا عدم تمایل به استفاده از این شبکه می‌توانند از برنامه‌های تلویزیون استفاده کنند.

کم و کاستی ها جبران شود

میرحمایت میرزاده، سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش به شکل متمرکز باید به فعالیت بپردازد، گفت: در روزهای کرونایی باید از معلمان قدردانی کرد، چون آنها از امکانات شخصی هزینه کرده تا بتوانند کم و کاستی‌ها را جبران کنند.  

او تاکید کرد: وزارت ارتباطات باید امکانات لازم را در اختیار قرار دهد تا امکان استفاده از فضای مجازی برای همگان وجود داشته باشد و از سوی دیگر امکانات ایجاد شود تا معلمان بتوانند به امکانات و تجهیزات هوشمند دست پیدا کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز