عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی خبر داد:

احتمال تصویب لایحه حمایت از کودکان در هفته آینده

۱۳۹۹/۰۲/۲۵ - ۰۵:۱۵:۲۵
کد خبر: ۱۰۰۱۷۰۷
احتمال تصویب لایحه حمایت از کودکان در هفته آینده
یحیی کمالی‌پور از آخرین وضعیت لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ حدود دو دهه از تصویب قانونی برای حمایت از کودکان و نوجوانان در مجلس می‌گذرد، قانونی که خلأ‌های زیادی در زمینه حقوق کودکان و نوجوانان داشت و منجر شد مورد اصلاح قرار گیرد.

سال 1388 این لایحه از سوی قوه قضائیه به دولت داده شد و پس از تصویب به مجلس رفت و نمایندگان هم با اکثریت مطلق آراء این لایحه را به شورای نگهبان ارسال کردند که این شورا ایراداتی به آن وارد دانست و در نهایت جهت اصلاح به مجلس بازگشت.

روز گذشته خبری از اصلاح لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان مطرح شد که یحیی کمالی‌پور، عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی به تشریح آخرین وضعیت این لایحه پرداخت.

او با اشاره به ایراداتی که شورای نگهبان به این لایحه وارد دانسته است، گفت: شورای نگهبان ماده ۹ لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان را خلاف موازین شرعی دانست؛ همچنین این شورا نسبت به جرم انگاری ممانعت از تحصیل کودکان از سوی والدین نیز ایراداتی را به قانون وارد کرد که در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفت.

کمالی‌پور تصریح کرد: روز دوشنبه هفته گذشته این لایحه در کمیسیون حقوقی و قضایی مورد بررسی قرار گرفت و ایراداتی که شورای نگهبان وارد دانسته بود، اصلاح شد.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر این لایحه اصلاح شده از کمیسیون حقوقی و قضایی خارج شد و در نوبت صحن مجلس قرار گرفته است.

او در پاسخ به این سوال که تصویب این لایحه در همین مجلس فعلی انجام می شود یا خیر، اظهار کرد: این لایحه انشالله هفته آینده در صحن مجلس مورد تصویب قرار می گیرد و برای تایید به شورای نگهبان ارسال می شود.

کمالی‌پور افزود: تلاش خود را انجام می‌دهیم که لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در همین مجلس فعلی تصویب شود و به مجلس آتی نکشد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی به تاثیرات تصویب این لایحه اشاره کرد و گفت: اگر این لایحه تبدیل به قانون شود قطعا اتفاقات بسیار مثبت و خاصی در جامعه رخ می‌دهد چراکه مجلس شورای اسلامی و کارشناسان مرتبط روی این لایحه بسیار کار کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز