رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت:

احتمال بازگشت به زندگی در مرگ مغزی وجود ندارد/ در دنیا روند پیوند عضو تعطیل شده است/ ۳۶پیوند عضو در روزهای کرونایی انجام شد

۱۳۹۹/۰۳/۰۱ - ۱۹:۱۹:۳۵
کد خبر: ۱۰۰۲۸۱۸
احتمال بازگشت به زندگی در مرگ مغزی وجود ندارد/ در دنیا روند پیوند عضو تعطیل شده است/ ۳۶پیوند عضو در روزهای کرونایی انجام شد
مهدی شادنوش با اشاره به اینکه احتمال بازگشت به زندگی در مرگ مغزی وجود ندارد، بیان کرد: در روزهای کرونایی فقط 36 پیوند عضو انجام شد که شامل موارد اورژانسی بود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مهدی شانوش، رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت، درباره روند پیوند عضو در روزهای کرونایی گفت: پیوند اعضا در تمامی دنیا تحت تاثیر کرونا قرار گرفته است. در بسیاری از کشورهای مقوله پیوند عضو تعطیل شده است.

او افزود: در کشور ما هم از ابتدای شیوع بیماری کرونا مراکز پیوند عضو در تعطیلات به سر بردند، مگر در شرایط اورژانسی و تحت پروتکل‌های سختگیرانه به فعالیت پرداختند.

 رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت تاکید کرد: در روزهای کرونایی نیز بر اساس پروتکل‌های سخت‌گیرانه 36 پیوند عضو انجام شد که  شامل موارد اورژانسی بود.

 شادنوش افزود: از چندی پیش نیز انجام پیوند عضو بر اساس دستور العمل‌ها از طریق شرایط موجود صادر و به مراکز ابلاغ شده و در حال رسیدن به شرایط عادی هستیم.

او  استقبال جامعه از پیوند عضو را مناسب دانست و تصریح کرد: در سال گذشته قبل از شیوع کرونا شاهد ارتقای سه پله‌ای اهدای عضو در کشور بودیم، بر اساس شاخص‌ها ارتقای سه پله‌ای میزان قابل توجهی است. به‌دلیل اطلاع‌رسانی مناسب از سوی رسانه‌های جمعی و روحیه ایثارگری مردم توانستیم دوباره به شرایط قبل بازگشته و به تسکین درد و رنج مردم بپردازیم.

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت گفت: باید به مردم اطلاع‌رسانی شود که مرگ مغزی با کما متفاوت است و در مرگ مغزی احتمال بازگشت به زندگی در فرد وجود ندارد.

شادنوش درباره پیوند عضو از مبتلایان به کرونا افزود: اعضای این افراد آلوده بوده و اقدامی در این زمینه پیوند انجام نمی شود.

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت در پایان با اشاره به خدماتی که به بیماران خاص ارائه می شود، خاطر نشان کرد: بیماران پیوندی و ام اس در سراسر کشور باید در سامانه حواله الکترونیکی ثبت نام کنند، چون در ماه‌های آینده فقط به افراد ثبت نام شده در این سامانه خدمات ارائه می‌شود. اگر فردی در این سامانه ثبت نام نکرده به سایت معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مربوطه مراجعه و در این سامانه ثبت نام کند.

انتهای پیام: 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز