راه حل قانونی برای شکایت از همسایه

۱۳۹۹/۰۲/۲۸ - ۱۰:۴۳:۱۱
کد خبر: ۱۰۰۲۸۹۹
راه حل قانونی برای شکایت از همسایه
سر و صدای همسایه علت بسیار رایج درگیری بین همسایگان است که می‌تواند به سلب آسایش منجر شود اما جرم همسایه آزاری چیست و چه مجازاتی دارد؟

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ همیشه همسایگانی هستند که ما را ناراحت و اذیت می‌کنند و گاهی اوقات این آزار و اذیت‌ آنقدر ادامه می‌یابد که شخص از دست همسایه خود عصبانی می‌‌شود.

البته آزار و اذیت‌ همسایه به روش‌های مختلفی صورت می‌گیرد از سر و صدای بچه همسایه گرفته تا خط کشیدن روی ماشین، مزاحمت‌های حیوان خانگی به طوری که دیگر آرامش خود را از دست می‌دهیم و ناچاریم که با همسایه مقابله کنیم.

محمدعلی انیسی، وکیل پایه یک دادگستری، با اشاره به مراجعه مراجع قضایی برای شکایت از همسایه گفت: کسانی که از آزار و اذیت همسایه خود شاکی هستند و با گفتمان نتوانستند به توافق برسند درصورتی که موضوع  دعوای آنها کیفری بوده و برای آن در قانون، مجازات پیش بینی شده باشد باید به دادسرا مراجعه کرده و شکایت کنند.

او افزود: توهین، مزاحمت، تهدید علیه بهداشت عمومی مانند رها کردن زباله و... می تواند از موارد شکایت در دادسرا باشد.

این مشاور حقوقی خاطرنشان کرد: اگر موضوع دعوا طلب خسارت زیر 20 میلیون تومان باشد باید به شورای حل اختلاف مراجعه کرده پس از ثبت دادخواست توسط معاونت ارجاع، تمبر و هزینه دادرسی، دادخواست در نوبت رسیدگی قرار می گیرد و هنگام رسیدگی با فراخواندن همسایه مزاحم، موضوع خواسته و ادله ارائه ‌شده مورد بررسی قرار می‌گیرد.

انیسی اظهار کرد: اگر طلب خسارت بالای 20 میلیون تومان باشد باید به دادگاه حقوقی مراجعه شود.

او گفت: برای برنده شدن در پرونده باید ثابت کرد که سر و صدای همسایه بیش از حد بوده و آرامش فضای خانه به کلی مختل شده است و قبلاً هم از شخص خواسته‌اید جلوی ایجاد سر و صدا را بگیرد.

این وکیل دادگستری بیان کرد: برای اثبات پرونده به مدارک معتبری نیاز است، مدارک و شواهد را می‌توان در نسخه‌هایی از اسناد مثل وجود شاهد (همسایه‌های دیگر)، ضبط صدا و حتی شهادت شخصی ارائه داد.

//انتهای پیام: 2/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز