با رعایت این نکات از بزهکار شدن کودکانتان در بزرگسالی جلوگیری کنید

۱۳۹۹/۰۲/۲۷ - ۱۶:۴۵:۳۴
کد خبر: ۱۰۰۲۹۳۶
با رعایت این نکات از بزهکار شدن کودکانتان در بزرگسالی جلوگیری کنید
با مطالعه این نکات و آموزش آن به کودکان و نوجوانان ، از فرزندان خود محافظت کنید و یاریگر پلیس آگاهی در کاهش وقوعات و تسریع کشف پرونده ها باشید .

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ کودکان و نوجوانان قشری از جامعه هستند که به دلیل ناتوانی جسمی در دفاع از خود و یا نا آگاهی ناشی از تجربه اندک در زندگی، به سادگی دچار بزه دیدگی می شوند و تنها راهی که می توان از وقوع اتفاقات تلخ در ابتدای راه پر پیچ و خم زندگی شان جلوگیری کرد آموزش نکات هشداری است که پلیس به طور مستمر در آموزشهای خود به آنها اشاره می کند .

به عنوان والدین متون آموزشی، اخبار حوادث و برنامه های تلویزیونی تولیدی توسط پلیس آگاهی تهران بزرگ از جمله برنامه پرونده مستند را که هر دوشنبه شب راس ساعت 22:30 از شبکه مستند سیما پخش می گردد دنبال کنید و نکات هشداری را به کودکان و نوجوانان خود بیاموزید .

پلیس آگاهی پایتخت تلاش می کند تا از طریق تهیه متون و مقالات آموزشی و برنامه های تلویزیونی و مصاحبه های خبری بر اساس پرونده های تشکیل شده در این پلیس از بروز حوادث تلخ و ناگوار رخ داده برای سایر شهروندان جلوگیری کند.

نکات هشداری که در ادامه می آید توسط کارآگاهان پلیس آگاهی از پرونده های متشکله در معاونت مبارزه با جرائم جنائی استخراج شده است. با مطالعه این نکات و آموزش آن به کودکان و نوجوانان ، از فرزندان خود محافظت کنید و یاریگر پلیس آگاهی در کاهش وقوعات و تسریع کشف پرونده ها باشید .

1.در ساعات خلوتی خیابانها یا کوچه کودکان را رها نکنید.

2. به کودکان آموزش دهید با افراد غریبه هم صحبت نشوند.

3. به کودکان آموزش دهید به غیر خودروهای سرویس سوار خودروی دیگری نشوند.حتی زمانیکه شخص بیان می کند سرویس خراب شده است.

4.به کودکان بیاموزیم اتفاقات منزل خود را نزد دیگران بازگو نکنند.

5. به کودکان بیاموزیم در مدارس با هم مدرسه ای که از نظر سنی بزرگتر است مراوده نداشته باشند.

6.  به کودکان بیاموزیم تمامی اتفاقات را به والدین خود بازگو نمایند.

7. به کودکان بیاموزیم از دست زدن افراد غیر از والدین به بدن آنها جلوگیری و موضوع را به اولیاء و مربیان بازگو نمایند.

8. از عضو شدن در فضای مجازی بخصوص در گروه هایی که شناخت کافی از اعضاء ندارید خودداری نمایند.

9. از دوست شدن با دیگران در فضای مجازی و گذاشتن قرار ملاقات خودداری نمایند.

10.  از الصاق و ارسال تصاویر خصوصی در فضای مجازی جدا" خودداری نمایند و چنانچه اتفاق مشابهی رخ داد و کسی قصد سوء استفاده داشت مراتب را سریعاً به والدین منعکس نمایند.

11.چنانچه بین راه مدرسه و منزل فردی به بهانه کمک یا هل دادن ماشین یا موتورسیکلت قصد کشاندن آنها به مکانهای خلوت یا پارکینگ ها را داشت خودداری نمایند.

12.چنانچه کودکان و نوجوانان دیرتر از ساعت مقرره به منزل مراجعت نمایند والدین حتما" نسبت به این موضوع حساسیت نشان داده و علت آن را پیگیری نمایند.

13.در صورت بروز هر نوع مشکل بخصوص مورد سوء استفاده قرار گرفتن کودکان و نوجوانان مراتب را سریعاً به پلیس یا مراجع ذیصلاح گزارش داده و این اطمینان را داشته باشند که اظهاراتشان محرمانه نگهداری و پیگیری خواهد شد.

14.والدین از سپردن کودکان و نوجوانان به افرادی که شناخت کافی ندارند خودداری نمایند.

15.حتی الامکان از خودروهای عمومی استفاده نمایند.

16. والدین محترم از تنها گذاشتن کودکان و نوجوانان در منزل با همسالان خودداری نمایند.

17. به کودکان خود آموزش دهند درب منازل را به روی افرادی که نمی شناسند حتی مأمورین ارگانهای مختلف باز ننمایند.

18.از سپردن کودکان و نوجوانان به آموزشگاههایی که شناخت کافی از محیط و مسئولین و مربیان آنها ندارند خودداری و مجذوب تبلیغات آنها نشوند.

19.حتی الامکان از اعزام کودکان و نوجوانان بدون حضور یکی از والدین به مسابقات و کلاسهای آموزشی در شهرستانهای دیگر که از طرف آموزشگاهها اعزام می شوند خودداری نمایند.

20.از حضور نوجوانان در جمع افرادی که مبادرت به استعمال دخانیات، مواد مخدر و مشروبات الکلی می نمایند جلوگیری نمائید.

21. حضور نوجوانان در میهمانی افراد ناشناس صرف دعوت از آنها کار درستی نبوده و زمینه ساز مشکلات و آسیبهای گوناگون می گردد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز