وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

حضور بیش از ۹۵ درصد معلمان در روز بازگشایی مدارس/آزمون‌های نهایی به شکل حضوری برگزار می‌شود/شروع سال تحصیلی جدید در شهریور شایعه است

۱۳۹۹/۰۲/۲۸ - ۰۹:۴۹:۲۴
کد خبر: ۱۰۰۳۱۴۸
حضور بیش از ۹۵ درصد معلمان در روز بازگشایی مدارس/آزمون‌های نهایی به شکل حضوری برگزار می‌شود/شروع سال تحصیلی جدید در شهریور شایعه است
محسن حاجی میرزایی در نشست خبری خود از حضور بیش از ۹۵ درصد معلمان و حضور ۱۰ تا ۱۵ درصد دانش آموزان در روز بازگشایی مدارس خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ وزیر آموزش و پرورش صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به بیان مسایل مختلف این وزارتخانه و پرسش و پاسخ با خبرنگاران پرداخت و در ابتدای نشست محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش با عرض خیر مقدم به رسانه ها و تبریک روز ارتباطات از تمامی تلاشهای اصحاب رسانه تشکر کرد.

او با بیان اینکه کرونا نظام آموزشی را مختل کرده گفت: باید تدابیری در این زمینه لحاظ می‌شد و از تلویزیون برای آموزش کمک گرفتیم که با اقبال خوب از سوی دانش آموزان مواجه شد.  

حاجی میرزایی تصریح کرد: از توزیع بسته آموزشی خبر داد و اظهار کرد: بیش از ٢٨ میلیون بار مطالب بار گذاری شد. تاکنون ١٢و نیم میلیون دانش آموز و بیش از ٩٨درصد معلمان به این شبکه پیوسته اند.

او درباره تاثیر مافیا در بازگشایی مدارس گفت: مسولان مدارس غیر دولتی موظف هستند حق همکاران را پرداخت کنند آنها می‌توانند به اعضای هر یک از  کارکنان ١۶میلیون وام پرداخت کنند. در کشور ما مدارس غیر دولتی کمتر از ١۵درصد است.بازگشایی مدارس تصمیم ستاد کرونا بود.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه افزود: روشهای بدون مناقشه در زمینه دستیابی دانش آموزان به شبکه شاد وجود ندارد.کانالی برای اطلاعات خانواده ها در نظر گرفته شده است. انتقال آموزش های الکترونیکی ضروری است. باید مخاطرات آن را کاهش داد. امید است با کاهش به نیازهای جامعه لایه برداری کرد.

حاجی میرزایی گفت: روش‌هایی که استفاده کردیم در کشورهای دیگر بهره برده می‌شود. ما این مأموریت را داشتیم به سمت آموزش‌های الکترونیکی برویم. طبیعی است جایگزین آموزش‌های حضوری نمی‌شود. پس از بازگشایی مدارس این ظرفیت‌های مکمل استفاده می‌شود. شبکه شاد گسترده‌تر از شبکه تعاملی سیناست و امکانات بیشتری دارد.

او تاکید کرد:در بحث هدایت تحصیلی آزمون رغبت سنجی اخذ شده و مطابق سال‌های گذشته پیگیری می‌شود. هفته گذشته ستاد ثبت نام تشکیل و این بخش نامه در اختیار رسانه قرار گرفته است.

وزیر آموزش و پرورش از بازگشایی مدارس در روز گذشته خبر داد و افزود: بین ۹۵ تا صد در صد معلمان و دانش آموزان بین ۱۰ تا ۱۵ درصد روز گذشته در مدرسه حضور داشتند و مدارس ضدعفونی شد و گزارشی که دیروز گرفتیم امید بخش است.

او در خصوص دریافت وجه از والدین گفت: هر مدرسه‌ای که دریافتی از اولیای دانش آموزان داشته بخشیش به خاطر خدمات آموزشی است و آن بخش‌هایی که برای فوق برنامه بوده باید برگردانده شود و تمام ادارات ما در سراسر کشور موظف هستند به ابهامات پاسخ دهند و همچنین هزینه در خصوص سرویس مدارس باید پولش برگردانده شود و در صورت شکایت با متخلفان برخورد می‌شود.

محسن حاجی میرزایی با بیان اینکه پاسخگویی هدف ماست،افزود: سیاست ما حمایت از رسانه‌ها است.اگر مجموعه کاری را خارج از چارچوب رسانه انجام دهد با آن برخورد می شود. توافقی با کانون وکلا برای حمایت حقوقی از همکاران شده است. دولت به وزارت دادگستری اجازه فعالیت داده و بر اساس نامه نگاری با قوه قضائیه آماده‌ی همکاری هستیم.

او درباره فعالیت شبکه شاد و محدودیت‌های آن گفت:  هیچ یک از روستا ها توانایی پوشش کامل این شبکه را ندارند. شبکه شاد از بعد جغرافیایی ٩٧درصد پوشش دارد.٢٧ میلیون بار محتوا در این شبکه  بارگزاری شده است هخمچنین وجود کاستی در شبکه شاد طبیعی است و این در عین حال، هر روز ستاد و مجموعه ای از اپراتور ها به بررسی و حل مشکلات می‌پردازند.

حاجی میرزایی در ادامه اظهار کرد:  ارزیابی خانواده‌ها از شبکه شاد مثبت بوده و همچنین امکان ارتباط زنده در شبکه شاد وجود دارد.

او افزود:  در تمامی دنیا با استفاده از سرویسهای بین‌المللی در این زمینه به فعالیت می‌پردازند اما در کشور ما با استفاده از ظرفیت‌های داخلی این اقدامات انجام شده است. با بررسی کاستی های شاد در صورت بروز مشکلات می‌توان به بررسی و حل آن پرداخت.

حاجی میرزایی گفت: ستاد کرونا مرجع آگاهی از وضعیت کار است از ٢٧ اردیبهشت تا ٢٧خرداد مدارس آماده پاسخگویی به مدارس است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سلامت دانش آموزان در اولویت است، گفت:  اوقات فراغت در حوزه فنی برای شبکه شاد انجام شده است.

او در پاسخ به خبرنگار برنا در زمینه رتبه بندی معلمان گفت: برای اجرا به این امر سازمان اداری انجام شده تا در روزهای آینده   بررسی می شود و هر گونه اقدام منوط به تصمیمات هیات وزیران است.

او با بیان اینکه آزمون مقطع نهم و نهایی به شکل حضوری برگزار می شود گفت:آزمون های سونوشت ساز باید حضوری برگزار شود. بر اساس بررسی‌های انجام شده رتبه بندی نیازمند مصوبه است و پژوهش‌ها باید مستقل از برنامه ریزی آموزشی باشد.

حاجی میرزایی درباره مشکلات شبکه شاد  از جمله نمایان کردن اختلافات طبقاتی گفت: آموزش تلویزیونی عرضه گسترده است باید ارتباط بین دانش آموز و معلم برقرار باشد.معاونان آموزشی بسته برای معلمان در نظر گرفته شده است. کنکور برگزار می شد و برگزاری آزمون‌های با رعایت پروتکل بهداشتی انجام می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش درباره جذب معلم گفت: نیاز آموزش و پرورش به نیروی انسانی چالش است و تعداد دانش آموز وابسته به جذب معلم است.تعداد جذب نیرو و تامین از طریق آزمون و دانشگاه فرهنگیان و تغییر وضعیت معلمان به نتیجه می‌رسد. برخی معلمان برای جابجایی تاکید دارند اما امسال سیاست‌های انتقال باز نگری می شود.

او افزود: بر اساس اصل برابری در آزمون و محدودیت فرصت اعلام شد تا آزمون از ٨٩درصد محتوای آموزشی و ۴ نمره برای دانش آموزانی که ممکن است تحت آموزش قرار نگرفته اند و ۴ سوال هم به شکل دلخواه در روند آموزش است.

حاجی میرزایی گفت: ٧۵ هزار میلیارد برای حمایت مدارس غیر دولتی لحاظ شده است.

او درباره شروع سال تحصیلی جدید در شهریور گفت: این امر فعلا شایعه است و هنوز تصمیم گیری در این خصوص انجام نشده است اما برای تجهیز سرویس‌های، امکاناتی فراهم شده است.

وزیر آموزش و پرورش درباره ظرفیت اینترنت های داخلی بجای شبکه شاد گفت: هدف این بود که زیرساختها خارج از آموزش و پرورش نباشد.

به گفته او فعلا مبلغی برای شاد هزینه نشده است. براساس قرار داد صلح بوده است.

حاجی میرزایی با بیان اینکه امسال آموزش و پرورش بدون معوقات سال تحصیلی را آغاز کرده است،گفت :در تلاش هستیم تا شرایط برای معلمان مناسب باشد و متوسط دریافتی معلمان با کارکنان دولت به یک میزان است.

او همچنین درباره دریافت حقوق معلمان حق التدرس گفت: حق التدریس شاغلان با تاخیر پرداخت می‌شود. تعدیل نیروها ممنوع و در صورت این اقدام در شورا برایشان تصمیم گیری می‌شود.

انتهای پیام// : 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز