آخرین وضعیت ابتلا به کرونا در جهان

۱۳۹۹/۰۲/۳۰ - ۰۹:۰۵:۱۷
کد خبر: ۱۰۰۴۲۰۰
آخرین وضعیت ابتلا به کرونا در جهان
شمار جان باختگان کرونا ویروس در جهان به بیش از 320 هزار نفر رسید؛ شمار مبتلایان نیز از 4 میلیون و 894 هزار نفر فراتر رفته است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ آمریکا بیشترین درگیری را با این بیماری در جهان دارد. شمار مبتلایان در آمریکا از یک میلیون و 550 هزار نفر گذشته است. شمار قربانیان در این کشور هم به حدود 92 هزار نفر رسیده است.

رئیس جمهور آمریکا به رغم هشدارهای پزشکی گفت: از داروی ضدمالاریای هیدروکسی کلروکین برای پیشگیری از ابتلا به کرونا استفاده می کند. ترامپ گفته شخصا تصمیم به مصرف این دارو گرفته است.

ترامپ چند هفته پیش از این دارو به عنوان درمانی بالقوه علیه ویروس کرونا یاد کرده بود اما مطالعات نشان داد این دارو کمکی به درمان کرونا نمی کند.

اداره غذا و داروی آمریکا هم درباره استفاده از داروی ضدمالاریای هیدروکسی کلروکین هشدار داده و اعلام کرده: این دارو در بیماران کووید۱۹ موجب بروز مشکلات جدی ضربان قلب شده است.

آخرین خبر‌ها درباره شیوع جهانی ویروس کرونا، تعداد مبتلایان و تحولات مربوط به آن به شرح زیر است.

کرونا در جهان

۲۴۱۴ مورد جدید آلودگی به کرونا در مکزیک

به گزارش خبرگزاری رویترز از مکزیکو سیتی، وزارت بهداشت مکزیک روز دوشنبه از دو هزار و ۴۱۴ مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا در این کشور خبر داد. به این ترتیب، شمار موارد آلودگی به ویروس کرونا در مکزیک به ۵۱ هزار و ۶۳۳ مورد رسید.

این وزارتخانه همچنین روز دوشنبه از ۱۵۵ مورد جدید مرگ بر اثر ویروس کرونا در مکزیک خبر داد. به این ترتیب، شمار موارد مرگ بر اثر ویروس کرونا در مکزیک به پنج هزار و ۳۳۲ مورد رسید.

افزایش جان باختگان بر اثر کرونا در استرالیا

به گزارش خبرگزاری رویترز، بر اساس آمار و ارقام رسانه‌های استرالیا و خبرگزاری رویترز، شمار جان باختگان بر اثر ویروس کرونا در استرالیا به یکصد نفر رسید.

ثبت ۶ مورد جدید ابتلا به کرونا در تونس

وزارت بهداشت تونس از ثبت شش مورد جدید ابتلا به کرونا در این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان از تونس، وزارت بهداشت تونس اعلام کرد با ثبت شش مورد جدید ابتلا به کرونا، تعداد کل مبتلایان به کرونا در این کشور به ۱۰۴۳ مورد رسیده است.

وزارت بهداشت تونس همچنین از ثبت مرگ یک مورد جدید ناشی از ابتلا به کرونا و مجموع آمار قربانیان به ۴۶ تن خبر داد.

اجرای مقررات منع رفت و آمد در منطقه کردستان عراق در تعطیلات عید فطر

مقررات فراگیر ممنوعیت رفت و آمد در ایام تعطیلات عید سعید فطر در منطقه کردستان عراق اجرا می‌شود.

وزیر امورداخلی منطقه کردستان در شمال عراق روز دوشنبه از اجرای فراگیر مقررات منع رفت و آمد در سراسر این منطقه در روز‌های تعطیلات عید فطر خبر داد.

وزارت امور داخلی منطقه کردستان با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد مقررات منع آمد و شد در همه استان‌ها و شهرستان‌های این منطقه از روز نخست عید فطر و به مدت ۷۲ ساعت اجرا خواهد شد.

وزارت امور داخلی منطقه کردستان در این بیانیه از اعمال مجازات برای کسانی که از مقررات سرپیچی و آن را نقض کنند ‌، خبر داد، اما ماهیت این مجازات‌ها را مشخص نکرد.

بر اساس بیانیه وزارت امور داخلی منطقه کردستان، خودرو‌های نیرو‌های امنیتی، تیم‌های پزشکی و امبولانس‌ها از این مقررات مستثنی هستند.

این در حالی است که آمار کل مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر عراق تا دوشنبه شب ۳۵۵۴ مورد و تعداد قربانیان ۱۲۷ تن اعلام شد.

چاووش اوغلو: حدود چهار هزار تن از شهروندانمان را از آمریکا بازگرداندیم

به گزارش پایگاه اینترنتی تی آر تی ترکیه، وزیر امور خارجه ترکیه روز دوشنبه (دیروز) پس از گفتگوی تلفنی با همتای آمریکایی خود مایک پمپئو گفت: آنان حدود چهار هزار تن از شهروندانشان را از ترکیه به آمریکا بازگرداندند و ما نیز همین تعداد از شهروندانمان را از ایالت‌های مختلف آمریکا به ترکیه بازگرداندیم.

وی گفت: ما در این زمینه نیز به همدیگر کمک می‌کنیم.

وزیر امور خارجه ترکیه گفت: در مجموع حدود هفتاد هزار تن از شهروندانمان را پس از شیوع بیماری کرونا به ترکیه بازگردانده ایم.

چاووش اوغلو گفت: جهان پس از کرونا جهان متفاوتی خواهد بود. همه کشور‌ها تلاش خواهند کرد خود کفا شوند، اما این نیز امکان پذیر نخواهد شد و منجر به شکل گیری بلوک‌های منطقه‌ای خواهد شد.

وی تاکید کرد: ترکیه در این زمینه نیز نقشی کلیدی خواهد داشت.

به گفته منابع دیپلماتیک آنکارا، مولود چاووش اوغلو و مایک پمپئو در گفتگوی تلفنی درباره تحولات منطقه و مسئله کرونا تبادل نظر کردند.

شمار موارد آلودگی به کرونا در هند از یکصد هزار مورد فراتر رفت

 شمار موارد آلودگی به ویروس کرونا در هند روز سه شنبه از یکصد هزار مورد فراتر رفت.

به رغم چند هفته اعمال محدودیت‌های شدید در هند، نرخ رشد موارد آلودگی به ویروس کرونا در این کشور نشانه اندکی از کُند شدن شیوع این ویروس ارائه می‌کند.

وزارت بهداشت هند تعداد کل موارد آلودگی به ویروس کرونا در این کشور را ۱۰۱ هزار و ۱۳۹ مورد و تعداد کل موارد مرگ بر اثر این ویروس را سه هزار و ۱۶۳ مورد اعلام کرد.

هند روز یکشنبه به طور رسمی محدودیت‌ها در این کشور را تا ۳۱ ماه مه تمدید کرد.

نظر شما