کشف محموله میلیاردی طلا و ارز

۱۳۹۹/۰۲/۳۰ - ۱۰:۵۴:۰۹
کد خبر: ۱۰۰۴۲۹۶
کشف محموله میلیاردی طلا و ارز
فرمانده مرزبانی استان کردستان از کشف بیش از 6 کیلوگرم شمش طلا و 4 میلیون و 480 هزار دینار عراقی به ارزش بیش از 52 میلیارد ریال در مرز مریوان خبر داد.

 

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سردار علیرضا مرزبانی در تشریح این خبر اظهار داشت: در اجرای طرح کنترل نوار مرزی و مقابله با ورود و خروج کالای ممنوعه و کسب اخبار و اطلاعاتی مبنی بر احتمال خروج محموله طلا و ارز قاچاق از کشور، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مرزبانان هنگ مرزی مریوان قرار گرفت.

او افزود: پس از ساعت ها اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی شبانه روزی و بازرسی از خودروهای در حال خروج از خاک کشور، اکیپ مستقر بر روی پل مرزی "باشماق" به یک دستگاه تریلی عراقی که قصد خروج از کشور را داشت مشکوک و آن را متوقف کردند.

فرمانده مرزبانی استان کردستان تصریح کرد: مرزبانان پس از بازرسی دقیق از تریلی، مقدار 6 کیلو و 431 گرم شمش طلا و 4 میلیون و 480 هزار دینارعراقی قاچاق را که به طرز ماهرانه ای جاسازی شده بود، کشف کردند.

سردار مرزبانی با اشاره به دستگیری یک قاچاقچی و توقیف تریلی، عنوان کرد: برابر اعلام کارشناسان، ارزش محموله کشف شده بیش از 52 میلیارد ریال برآورد شده که جهت سیر مراحل قانونی به همراه متهم تحویل مراجع ذی صلاح شدند.

او خاطرنشان کرد: حفظ و حراست از مرز و مقابله با قاچاق اولویتی مهم مرزبانی استان کردستان بوده و با متخلفان و سودجویان به شدت برخورد خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز