جریمه در انتظار رانندگانی که کمربند ایمنی نمی بندد/تمهیدات ترافیکی برای سفر در عید فطر/کاهش تصادفات در یکسال اخیر

۱۳۹۹/۰۲/۳۰ - ۱۱:۲۵:۲۱
کد خبر: ۱۰۰۴۳۳۷
جریمه در انتظار رانندگانی که کمربند ایمنی نمی بندد/تمهیدات ترافیکی برای سفر در عید فطر/کاهش تصادفات در یکسال اخیر
نشست خبری سردار سید کمال هادیانفر، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی صبح امروز برگزار شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ در ابتدای این نشست  رییس پلیس راهنمایی و رانندگی با آرزوی سلامتی برای مردم کشور و  عبور از بیماری کرونا گفت: امسال ٩٩۴ برنامه و مأموریت اصلی به منظور مدیریت ترافیک، ایمنی و تسهیل خدمات تدوین شده است.

او افزود: جدی‌ترین برنامه کاهش شمار جان باختگان حوادث رانندگی با سنجش و ارزیابی حوادث در سال ٩٩ است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تاکید کرد: ارتقای توسعه عبور و مرور و ترافیک منوط بر حرکت بین خطوط و ساماندهی موتورسواران بوده و همکاری مردم را می‌طلبد.

او افزود: ما در حال حاضر ۲۲ میلیون و ۱۳۱ خودرو با پلاک ایران به صورت فعال داریم؛ در مجموع ۲۳ میلیون دستگاه وسیله نقلیه در کشور در حال تردد هستند و ۱۲ میلیون موتور سیکلت داریم.

سردار هادیانفر گفت: : در سال ۹۸، ۲ میلیون ۳۶۵ هزار خودرو از ابتدای بحث شماره گذاری شده اند که شماره گذاری خودرو های فرسوده  بسیار محدود بوده است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی افزود:سال گذشته٣۵ میلیون خدمات به مردم ارایه شده است.۵١درصد خدمات نیروی انتظامی توسط پلیس راهور ارائه شده است.

او گفت: شماره گذاری موتور سیکلت افزایش یافته است. ١٢۶ هزار ۶٠٠ نفر در کشور نمره منفی دریافت کرده اند که از این تعداد ۶۵هزار نفر در مرحله نخست، ۵هزار نفر  در مرحله دوم و ١٢ هزار نفر بعد از گذشت یک ساعت می‌توانند گواهینامه خود را دریافت کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی از افزایش تصادفات در سالهای اخیر خبر داد و افزود:از سوم اسفند به دلیل کرونا تصادفات در کشور کاهش داشت.

هادیانفر تاکید کرد:بر اساس آمار سازمان جهانی آمار تصادف رانندگی را با تعداد کشته‌شدگان مقایسه نمی‌کنند.

او گفت:مدیریت،هم افزایی دستگاه ها،قوانین و مقررات تسریع شده است مساله اصلی ما معضلات راه های کشور است به طوری سال گذشته ١٢درصد راه های روستایی منجر به مرگ شده است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی افزود:چهارمین عامل مرگ و میر در جهان تصادفات رانندگی است اما در کشور ما اولین عامل است در زمان سوانح رانندگی، پلی راهنمایی و رانندگی ،اورژانس،محیط زیست و .... حضور دارند. هرچند بعد از تصادفات سازمان‌هایی همچون بهزیستی، بیمه و دیگر سازمان‌های هم در این اتفاق حضور دارند.

او با بیان اینکه روزانه ۴۵تا۶۵ نفر در کشور فوت می‌کنند گفت:امید است جلسه ای در این زمینه برگزار شود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی افزود: در هر تعطیلاتی در کشور نسبت به روزهای کاری ٣٠درصد تصادفات افزایش می یابد.

به گفته او در دنیا نسبت به هر هزار نفری که در تصادفات هستند، 18 نفر فوت می‌کنند.یک از دلایل فوت در تصادفات نبستن کمربندایمنی است و با وجود اینکه این اقدام در کشور ما الزامیست بسیاری از مباردت به این کار امتناع می کنند. بر اساس آمار پزشک قانونی در سال ٩٨ ٢ در آمار کشته‌شدگان کاهش یافته است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی با بیان اینکه در سال های اخیر میزان تردد در جاده های کشور افزایش یافته است گفت: در سال ٩٨ در اربعین  ۴٩درصد افزایش تردد داشتیم.

هادیانفر افزود: در تحلیل تصادفات سال ٩٨  شاهد کاهش ۴٠درصدی جانباختگان بودیم ١٢ درصد جانباختگان بچه ها هستند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تاکید کرد: از هشتم فروردین 99 طرح فاصله گذاری اجرا شد که نسبت به فروردین ٩٨ تصادفات ٣٣درصد کاهش یافت.

او افزود: در تصادفات درون شهری ٣١درصد افراد در محل حادثه فوت کرده و ۶٠ درصد در بیمارستان‌ها و مابقی نیز در حین انتقال به بیمارستان فوت می‌کنند همچنین در برون شهری ۵۶درصد در محل و ٣۴درصد در بیمارستان‌ها و ٢٠درصد هم در روند انتقال فوت می‌کند و بیشتر دلیل این فوتی ها خون ریزی داخلی و ضربه مغزی بوده است که سرعت  و سبقت غیر مجاز از عمده دلایل این تصادفات است.

به گفته او عدم توجه به جلو و خستگی و خواب آلودگی از دیگر دلایل فوت است.

هادیانفر گفت: برای ایمنی رانندگان خودرو کمربندایمنی و کلاه ایمنی برای راکبین موتور سیکلت  پیشنهاد می شود.

هادیانفر افزود: ٣٠ کیلومتری شهرها منبع تصادفات است چون در این نقاط اکثرا تفرجگاهی است.

سردار هادیانفر ادامه داد: رفته رفته ستاد‌های ترخیص جمع خواهند شد و بحث سامانه سپهر راهور و کروکی‌های الکترونیکی و حذف جریمه کاغذی را نیز خواهیم داشت.

هادیانفر  گفت: طرح پلاک سوم در راستای جلوگیری از سرقت و  کنترل سرعت انجام می شود.

او افزود:خودروهایی که جریمه خود را در یکسال پرداخت نکرده جریمه و به پارکینگ منتقل می شوند و طرح تقسیط جریمه خودرو از اردیبهشت برگزار نمی شود. این در حالی است که مردم  ٣٢ درصد از اقساط جریمه را پرداخت کرده اند.

هادیانفر با تبریک عید فطر از مردم خواست : در ایام کرونا از سفرهای غیر ضروری بپرهیزند و حرم های  متبرکه بسته است. سرنشینان از کمربند ایمنی استفاده کرده در غیر اینصورت جریمه خواهند شد و از سبقت غیر مجاز بپرهیزند و به محدودیتهای پلیسی توجه کنند.

// انتهای پیام : 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز