معاون وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد:

دو میلیون ۶۰۰ هزار نفر بی‌سواد در سنین ۱۰ تا ۴۹ سال در کشور /۳۰۰ هزار نفر از اتباع بیگانه بیسواد هستند

۱۳۹۹/۰۳/۰۳ - ۰۵:۲۲:۱۴
کد خبر: ۱۰۰۴۵۰۰
دو میلیون ۶۰۰ هزار نفر بی‌سواد در سنین ۱۰ تا ۴۹ سال در کشور /۳۰۰ هزار نفر از اتباع بیگانه بیسواد هستند
شاهپورمحمدزاده از وجود دو میلیون 600 هزار نفر بی‌سواد در سنین 10 تا 49 سال در کشور خبر داد.

 به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ شاهپور محمدزاده، رئیس سازمان نهضت سوادآموزی و معاون وزیر آموزش‌و‌پرورش، درباره عملکرد نهضت سوادآموزی گفت: برگزاری آزمون‌ها برای معلمان نهضت سواد آموزی مصوبه مجلس است. بر اساس بند یک مصوبه از شهریور 97 دیگر نیازی به برگزاری آزمون برای  معلمان پیش دبستانی‌ها و حق التدریسی‌ها نیست و افراد می‌توانند بدون آزمون فعالیت کنند.

او تاکید کرد: در بند 2 عنوان شده که باید برای معلمان نهضت سوادآموزی آزمون برگزار کرد. این تکلیف قانونی است و بر اساس قانون باید اقدامات در این راستا برای استخدام آموزش دهندگان انجام شود.

 معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: بر اساس آخرین سرشماری سال 95  دو میلیون 600 هزار بی‌سواد در سنین 10 تا 49 سال در کشور بوده و همچنین  300 هزار نفر  از اتباع بیگانه در کشور ما بی‌سواد هستند.

او اضافه کرد: اقدامات فقط در  زمینه رفع بیسوادی  انجام نمی‌شود، بلکه در راستای تثبیت، تحکیم و تعمیق سواد نیز انجام می‌شود. بر اساس تاکیدات رهبر معظم انقلاب هدف سواددار کردن بی‌سوادان نیست، بلکه باید کم سوادان را نیز باسواد کرد.

محمدزاده گفت: بنابراین نیمی از خدمات نیز در راستای تحکیم سواد انجام می‌شود. همچنین در سال‌های اخیر نیز رهبر معظم انقلاب به کرات درباره مهارت آموزی تاکید داشته‌اند.

او در ادامه افزود: رئیس جمهور نیز در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید یکی از  دغدغه‌هایش را موضوع مهارت آموزی مطرح کرد. برای مثال در مراکز یادگیری محلی علاوه‌ بر آموزش خواندن و نوشتن، مهارت نیز به افراد آموزش داده می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش در پایان عنوان کرد: همچنین در حوزه مهارت‌آموزی هم به آموزش می‌پردازیم. برای مثال در روزهای کرونایی بسیاری از مراکز یادگیری محلی در استان‌ها به تولید ماسک، گان، لباس و ... پرداختند.

انتهای پیام: 2/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز