ارائه طرح الزام شهرداری تهران به پیگیری ثبت ملی میراث طبیعی کوه بی‌بی شهربانو/ تصویب اختصاص بودجه همایش روز شوراها به نشست پژوهشی باستان‌شناسی ری

۱۳۹۹/۰۲/۳۰ - ۲۲:۲۵:۱۹
کد خبر: ۱۰۰۴۶۹۶
ارائه طرح الزام شهرداری تهران به پیگیری ثبت ملی میراث طبیعی کوه بی‌بی شهربانو/ تصویب اختصاص بودجه همایش روز شوراها به نشست پژوهشی باستان‌شناسی ری
پنجاهمین جلسه رسمی شورای شهرستان ری با هدف گرامی‌داشت روز موزه و میراث فرهنگی، با حضور رئیس و اعضای شورای شهرستان ری، رئیس و اعضای شورای استان تهران، بخشدار بخش مرکزی ری، رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان ری، معاون حوزه اجتماعی فرهنگی شهرداری منطقه ۲۰، مشاوران کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای شهر تهران، ری و تجریش و اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ به مناسبت ارتقاء شورای روستای «قلعه‌نو» شهرری به شورای شهر، مراسم تحلیف محسن فاضلی و مهدی مهدوی به عنوان نمایندگان شورای اسلامی شهر و بخش قلعه‌نو شهرری برگزار شد.

همچنین با تصویب اعضای این شورا مقرر شد، بودجه متعلق به برگزاری همایش روز شوراها به برگزاری نشست پژوهشی باستان شناسی ری توسط دانشگاه شهید بهشتی با همکاری شورای اسلامی شهرستان ری اختصاص یابد.

جزئیات این طرح در کمیسیون فرهنگی شورای شهرری با حضور رئیس اداره کل میراث فرهنگی شهرری، یک نماینده از دانشگاه شهید بهشتی و یک نماینده از شهرداری منطقه ۲۰ بررسی خواهد شد.

در ادامه این جلسه از سوی حسن خلیل‌آبادی، رییس شورای شهرستان ری مطرح شد: با ارائه یک لایحه در جلسات آتی شورای شهر تهران، ری و تجریش و در صورت تصویب آن، شهرداری تهران موظف می‌شود با استفاده از ظرفیت‌های شهرستان ری از ساختار نهادهای دولتی و با بررسی محدوده ثبتی آرامگاه بی بی شهربانو نسبت به پیگیری ثبت ملی میراث طبیعی کوه بی‌بی شهربانو ظرف مدت سه ماه اقدام و طرح‌های توسعه آتی در این محدوده را با رعایت اصول مندرج در اسناد فرادست را اجرا کند.

همچنین مصیب رحیم‌زاده، رئیس اداره کل میراث فرهنگی شهرری گفت: مرمت دو کتیبه وقف نامه مربوط به دوره قاجار در کوچه پاچنار شهرری آغاز شده است و در صورت پایان به موزه حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) تحویل داده می‌شود.

او افزود: طرح مرمت و استحکام‌بخشی ریل ماشین‌دودی شهرری را نیز با همکاری شهرداری منطقه ۲۰ در دستور کار قرار داده‌ایم، اما از مسئولان مربوطه تقاضا می‌کنم در حوزه قیامدشت مسیر دسترسی به بناهای تاریخی را ترمیم کنند تا این مسیر برای بازدیدکنندگان دسترس‌پذیرتر شود.

رحیم‌زاده با اشاره به نبود موزه در شهرری اظهار کرد: پیشنهاد داده‌ایم قلعه گبری را با یک کاربری مناسب به موزه تبدیل کنیم و موزه آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) را به این مکان منتقل کنیم و با این امر موافقت‌هایی هم شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان ری ادامه داد: در محوطه ری باستان قرار است توسط متخصصان کاوش‌هایی صورت گیرد که اگر شورای شهرستان ری همکاری کند با کمک باستان شناسان این محوطه را کاوش خواهند کرد و آثار تاریخی را از دل خاک بیرون می‌آورند.

در ادامه پنجاهمین جلسه شورای شهرستان ری، اعضا به بررسی بودجه سال ۹۹ این شورا پرداختند که سرانجام با ۹ رای بودجه سال ۹۹ به تصویب رسید.

در پایان این دیدار، اعضاء به همراه مدعوین به مناسبت روز جهانی موزه و میراث فرهنگی از چشمه علی، برج طغرل و کاروانسرای شاه عباسی در شهر ری بازدید کردند و به بررسی و ارائه پیشنهادات برای بهبود وضع گردشگری این بناها پرداختند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز