رئیس انجمن متخصصان داخلی مطرح کرد:

مرگ آنی در انتظار بی‌توجهی به‌وضعیت سلامت/ افراد در کشور ما از وضعیت سلامت‌شان آگاهی ندارند

۱۳۹۹/۰۳/۰۲ - ۰۹:۱۲:۳۶
کد خبر: ۱۰۰۵۰۳۶
مرگ آنی در انتظار بی‌توجهی به‌وضعیت سلامت/ افراد در کشور ما از وضعیت سلامت‌شان آگاهی ندارند
ایرج خسرونیا از مرگ آنی به‌دلیل نداشتن اطلاعات افراد از وضعیت سلامت‌شان در کشور خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ در کشورهای جهان سوم بیماری‌های غیرواگیر عامل ۷۰ درصد موارد مرگ‌ومیر در سال ۲۰۲۰ هستند.  همین امر نیز باعث بروز مرگ‌های ناگهانی می‌شود. در جامعه ما کم نیستند افراد سالم و جوان که بدون هیچ عارضه‌ای به یک‌باره فوت می‌کند.

ایرج خسرونیا، رئیس انجمن متخصصان داخلی، در این رابطه گفت: مرگ‌های ناگهانی به‌دلیل لختگی خون در مغز ایجاد می‌شود. این قضیه باعث سکته قلبی و مغزی خواهد شد.

او افزود: این امر نشان دهنده نارسایی‌های قلبی است یا به دلیل پارگی رگ‌های داخل شکم یا مننژیت مغزی بروز می‌کند.

خسرونیا تصریح کرد: مشکلات متعدد سلامتی باعث مرگ آنی در افراد می‌شود.

رئیس انجمن متخصصان داخلی درباره چرایی بروز مرگ آنی گفت: اختلال انعقادی و لخته شدن خون در مغز  باعث پاره شدن رگ‌ها می‌شود. برای مثال سکته قلبی به یکباره باعث لخته شدن خون در قلب  شده که عارضه‌ای بدون علامت است و مرگ آنی را سبب می‌شود.

به گفته او 20 درصد مبتلایان به کرونا به شکل آنی فوت می‌کنند.

 خسرونیا تاکید کرد: افراد در کشورهای پیشرفته هر 6ماه یا یکسال یکبار تحت آزمایش و بررسی‌های بهداشتی قرار می‌گیرند. در آن کشورها افراد از بیماری خود مطلع هستند.

رئیس انجمن متخصصان داخلی افزود: اغلب افراد در کشور ما از بیماری خود مطلع نیستند، چون آنها در طول سال هیچ معاینه‌ای انجام نمی‌دهند و همین قضیه مرگ ناگهانی را برای  افراد به دنبال دارد.

او گفت: در این شرایط پیشنهاد می‌شود که افراد هر ساله یکبار به پزشک برای معاینه مراجعه کرده و با معاینات دوره‌ای از وضعیت قلب، مغز، کلیه و کبدشان اطلاعات کافی داشته باشند.

انتهای پیام: 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز