شهردار منطقه ۹ تهران مطرح کرد:

برج آزادی اولین میزبان ویدئومپینگ درباره ویروس کرونا در جهان

۱۳۹۹/۰۳/۰۴ - ۰۵:۱۷:۱۵
کد خبر: ۱۰۰۵۵۱۷
برج آزادی اولین میزبان ویدئومپینگ درباره ویروس کرونا در جهان
مصطفی موسوی به تشریح اقدامات شهرداری این منطقه درخصوص اجرای ویدئومپینگ و پرفورمنس "هفت شهر عشق" پرداخت و به ظرفیت‌های برج آزادی برای انجام فعالیت‌های فرهنگی اشاره کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سیدمصطفی موسوی، شهردار منطقه 9، با اشاره به ظرفیت‌ها و محدودیت‌های برج آزادی گفت: برج آزادی یک اثر معماری ثبت شده ملی و نماد شهر تهران است که در ورودی پایتخت جلوه‌گری می‌کند اما متاسفانه در ایجاد ترفیک این منطقه نقش دارد.

او افزود: از آنجایی که برج آزادی مکانی فرهنگی است در وهله اول سعی کردیم با توجه به وسعت و پتانسیلی که دارد برخی از رویدادها را در این مکان برگزار کنیم هرچند که حجم خودروهای اطراف آن باعث شد به اندازه کافی مورد توجه مردم قرار نگیرد.

موسوی بیان کرد: امسال باتوجه به شیوع ویروس کرونا در کشور، برنامه‌هایی را تدارک دیدیم که مردم در آن حضور نداشته باشند از جمله این برنامه‌ها که قبل از شیوع این ویروس در کشور اجرا شد و در سطح بین‌المللی هم مورد استقبال قرار گرفت، اجرای ویدئومپینگ روی برج آزادی برای همدردی و همدلی با مردم چین بود.

او افزود: در سال‌های گذشته ویدئومپینگ داشتیم اما درخصوص ویروس کرونا برای اولین بار در جهان این اتفاق در ایران رخ داد. 

شهردار منطقه 9 تصریح کرد: برای همکاری در یک موضوعی برخی از هنرمندان خوب کشورمان را که در زمینه‌های مختلف فعالیت دارند، دعوت کردیم اما آنها پیشنهاد دادند باتوجه به روزهای کرونا اقدام متفاوت و ویژه‌ای انجام دهیم که خوشبختانه کار بسیار خوب و جالبی هم رخ داد.

موسوی ادامه داد: هنرمندان مختلف در زمینه‌های موسیقی، گرافیک و... دورهم جمع شدند و یک پرفورمنس زیبا که بخشی از هنر اجتماعی است را اجرا کردند و به دلیل اینکه به خاطر کرونا نمی‌شد درحضور مردم این کار را انجام داد، آن را با کیفیت بالا در فضای مجازی منتشر کردیم.

او در ادامه به اجرای پرفورمنس اشاره کرد و گفت: پرفورمنس «هفت شهر عشق» با موضوع هفت مرحله عرفان برای همدردی با آسیب دیدگان کرونا و تقدیر از افرادی که این روزها بسیار زحمت کشیدند اما نامی از آنها برده نشد، یعنی کارکنان حوزه نظافت شهری، اجرا شد.

شهردار منطقه 9 با اشاره به برنامه‌های آتی خود تاکید کرد: ما نمی‌دانیم آینده چه اتفاقی رخ می‌دهد و سرانجام ما با ویروس کرونا چه خواهد بود اما همواره تلاش می‌کنیم از هر کار کوچکی که باعث خوشحالی مردم می‌شود، دریغ نکنیم.

او در پایان گفت: شهرداری منطقه 9 تلاش می کند تعاملات اجتماعی را جدی بگیرد و همانطور که پیشرو در هنر اجتماعی بودیم بتوانیم آن را گسترش دهیم تا این هنر در ایران رواج پیدا کند.

انتهای پیام: 2/5

نظر شما