رونمایی از برنامه های سال ۱۳۹۹ آموزش و پرورش مستند به سند تحول بنیادین

۱۳۹۹/۰۳/۰۲ - ۰۹:۵۰:۴۹
کد خبر: ۱۰۰۵۶۳۵
رونمایی از برنامه های سال ۱۳۹۹ آموزش و پرورش مستند به سند تحول بنیادین
​طی مراسمی برنامه های سال ۱۳۹۹ وزارت آموزش و پرورش مستند به برنامه اجرایی سند تحول بنیادین در طول برنامه ششم توسعه کشور رونمایی شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ در برنامه نشست معاون اول رییس جمهور با شورای معاونان وزارت آموزش، از برنامه های سال ۱۳۹۹وزارت آموزش و پرورش مستند به برنامه اجرایی سند تحول بنیادین در طول برنامه ششم توسعه کشور رونمایی شد.

با تصویب برنامه های زیر نظام های شش گانه سند تحول در افق ۱۴۰۴ در شورای عالی آموزش و پرورش و ابلاغ آن از سوی رئیس جمهور، این برنامه‌ها مبنای تدوین برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش مستند به سند تحول در طول برنامه توسعه ششم و هفتم قرار گرفت.

در همین راستا برنامه اجرایی سند تحول بنیادین در طول برنامه ششم توسعه تدوین و ضمن تصویب در شورای هماهنگی و اجرایی سند تحول با امضای وزیر آموزش و پرورش جهت اجرا به واحدهای حوزه ستادی و ادارات کل آموزش و پرورش استان ها ابلاغ شد.

برنامه اجرایی سند تحول در طول برنامه ششم تکلیف وزارت آموزش و پرورش را تا سال ۱۴۰۰ در اجرایی نمودن سند تحول روشن کرده است و برنامه های سنواتی بایستی بر اساس برنامه ششم تنظیم و اجرا شود.

این برنامه دارای ۲۵ بسته‌های تحولی به شرح زیر است؛ مدرسه خوانا، هر دانش آموز حداقل یک مهارت، مهارت محوری و سمپاد، کیفیت بخشی به اجرای برنامه ویژه مدرسه (بوم)، هر دانش آموز یک نقش اجتماعی، کنترل وزن و چاقی در دانش آموزان، تربیت اجتماعی، نشاط اجتماعی، شبکه آموزشی دانش آموزان (شاد)، طرح آجر به آجر، مدرسه انطباقی و مداخلات به هنگام طلایی، بالندگی نیروی انسانی، استقرار نظام مکان یابی مدارس، پیوند سواد آموزی و زندگی، باز مهندسی شبکه ملی رشد، مدرسه کانون تربیتی محله، مدرسه پژوهنده، پایش و ارزیابی ملی نظام آموزش و پرورش، مسکن معلمان، طرح آشتی با آموزش (آبا)، شبکه مدارس صلح و دوستی جهان اسلام (آیسسکو)، طرح تابان، توسعه مدارس هیئت امنایی،تربیت معلم چند ساحتی و چند مهارتی، تربیت و توانمندسازی مدیران و ارزیابی، پالایش و تنقیح قوانین و مقررات.

نظر شما