با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی؛

دستاوردهای مقابله با کرونا را زیر سؤال نبریم!

۱۳۹۹/۰۳/۰۳ - ۱۰:۰۳:۰۲
کد خبر: ۱۰۰۵۹۲۱
دستاوردهای مقابله با کرونا را زیر سؤال نبریم!
ویروس عالم‌گیری که این روزها به بزرگ‌ترین چالش بشر تبدیل‌شده است، باسیاست پیشگیری از ابتلا، کج دار و مریض و با آزمون‌وخطا پیش می‌رود. از همین رو مقابله با این ویروس تنها با در خانه ماندن و تعطیلی فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی امکان‌پذیر است؛ لذا بسیاری دولت‌ها ازجمله کشورهای صنعتی در این امر ناکام مانده‌اند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛  اوایل با این فرض که این ویروس مهمان یکی‌دوماهه جهان است قرنطینه، دستورالعمل‌های بهداشتی و مقررات سفت‌وسخت اعمال شد اما پس ‌از اینکه روشن شد کرونا لنگر انداخته و گویا تا پایان سال 2021 بدون درمان قطعی مهمان جهان خواهد بود، دولت‌ها و حتی مردم بدون در نظر گرفتن قوانین کشورشان برای مقابله با بحران کرونا در بسیاری از نقاط جهان، زندگی عادی را از سر گرفتند و البته به‌سرعت با موج دوم بیماری روبه‌رو شدند. در این میان برخی دولت‌ها با توجه به شرایط فرهنگی و اجتماعی کشورها نسبتاً موفق عمل کرده و تا حدودی شیوع ویروس را مهار کردند و حتی تعداد بهبودیافتگان بر فوت‌شدگان فزونی یافتند.

ایران هم جزو همین کشورهای موفق بود که توسط سازمان‌های جهانی مورد قدردانی قرار گرفت و آن‌گونه که اوگوچی دنیلز هماهنگ‌کننده مقیم سازمان ملل متحد در ایران گفت: سازمان ملل متحد در ایران، از ابتکارات اجتماعی - اقتصادی دولت قدردانی می‌کند که از پیش، خانوارهای آسیب‌پذیر و کسب‌وکارهای کوچک را کمک و حمایت کرده است.

حاکمیت ایران با بسیج تمامی نیروها دولت، سپاه، ارتش، قوای مقننه و قضاییه و سایر نهادها و سازمان‌ها  و تشکیل ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، اقدامات تأثیرگذار و وسیعی برای جلوگیری از گسترش بیشتر ویروس کرونا انجام داد؛ که از آن جمله می‌توان به طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و هوشمند، غربالگری ملی، لغو اجرای طرح ترافیک، جایگزینی در امور مختلف آموزشی، تعطیلی اماکن عمومی و تجهیز بیمارستان‌ها و ساخت مجتمع بیمارستانی و نقاهتگاه توسط نیروهای مسلح، واردات تجهیزات پزشکی و کیت‌های تست کرونا، ملزومات بیمارستانی، ساخت و افزایش تولید مواد شوینده و بهداشتی و تلاش علمی برای مبارزه با این بیماری در کنار حمایت‌های مادی و معنوی دولت از خانواده‌ها و اقداماتی از این ‌دست ایران را در زمره کشورهای موفق در مقابله با کرونا قرارداد.

از همین رو انتظار می‌رود در شرایطی که به تعطیلات عید فطر نزدیک می‌شویم دنباله‌رو شعار «در خانه بمانیم» باشند؛ تا حد امکان در اماکن عمومی و مذهبی به شکل حداقلی و در صورت ضرور با رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی حاضر شوند و بیش از گذشته برای سلامتی خود تلاش کنند، تا شاهد از بین رفتن دستاوردهای حاکمیت در زمینه مهار کرونا نباشیم.

یادمان باشد، کرونا همچنان مهمان ناخوانده کشور ماست و ما باید زندگی در کنار این ویروس را تمرین کنیم، او هنوز دست از سر ما برنداشته است. تن رنجور و چشمان خسته پرستاران و پزشکان و کادر درمانی را از یاد نبریم و بازهم با مراعات زندگی کنیم که از این ملاحظه‌ها ضرر نکرده و نخواهیم کرد، ضمن آنکه ایران مظلوم مان را نیز در بحبوحه تحریم‌های شدید و ظالمانه، همراهی کرده‌ایم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز