سرکلانتر دهم پلیس پیشگیری پایتخت:

ترخیص معتادین، میزان جرائم خرد را افزایش داد

۱۳۹۹/۰۳/۰۴ - ۱۲:۲۳:۰۹
کد خبر: ۱۰۰۵۹۹۵
ترخیص معتادین، میزان جرائم خرد را افزایش داد
سرهنگ عباس مرادی گفت: برخی از افراد معتاد که از کمپ‌های ترک اعتیاد بواسطه بیماری کرونا ترخیص شدند اقدام به جرائم خرد و سرقت می‌کردند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ با شیوع ویروس کرونا در سطح کشور در اواخر سال آینده به واسطه جلوگیری از انتقال این ویروس در کمپ‌های ترک اعتیاد و به علت نبود امکانات کافی در این محل‌ها چاره‌ای جز ترخیص معتادات باقی نماند. به دنبال این اتفاق در وهله اول حضور برخی از معتادین متجاهر، مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرد که از چند هفته قبل بواسطه آغاز طرح جمع آوری آن‌ها این امر تا حدودی سامان داده شد اما معضل بعدی آن که افزایش وقوع جرائم خرد در سطح شهر تهران بود تا حدودی مشکل ساز شد.

سرهنگ عباس مرادی، سرکلانتر دهم پلیس پیشگیری پایتخت، در این خصوص گفت: برخی از افراد معتاد که از کمپ‌های ترک اعتیاد بواسطه بیماری کرونا ترخیص شدند اقدام به انجام جرائم خرد و سرقت می‌کردند.

او افزود: در این محدوده سرقت لوازم خودرو به‌شکل چشم‌گیری پس از این اتفاق بیشتر شد و عمده بازداشت شدگان در یک هفته گذشته نیز کسانی هستند که از غفلت مردم سوءاستفاده کرده و لوازم خودرو را به سرقت برده‌اند.

این مقام انتظامی در رابطه با علل افزایش سرقت‌ها اظهار کرد: عدم استفاده از پارکینگ و قفل عللی است که سارقین اذعان می‌کنند کار آن‌ها را برای سرقت راحت کرده است. در این راستا نیز سرقت ضبط خودرو بیشترین تکرار را در بین جرائم داشته است.

سرهنگ مرادی گفت: مردم حتی اگر برای مدت زمان کوتاهی قصد دارند اقدام به خرید کنند نیز از پارکینگ استفاده و یا آن را با قفل‌های مطمئن مسدود کنند.

سرکلانتر دهم پلیس پیشگیری پایتخت با اشاره به راهکارهای لازم برای افرادی که امکان استفاده از پارکینگ را ندارند، تاکید کرد: مردمی که در شب امکان استفاده از پارکینگ ندارند، حتی‌المقدور خودروهای خود را در نزدیکی مراکز انتظامی و محل‌هایی که دوربین یا نگهبان دارند پارک کنند. 

او در خصوص سایر جرائم محدوده استحفاظی سر کلانتری دهم افزود: با تلاش فراوان مامورین انتظامی سارقین منازل خیابان ایران توسط عوامل کلانتری بهارستان دستگیر شدند و از جمله اقدامات مهم دیگر نیز دستگیری یک باند سه نفره سارقین از فروشگاه ها و مغازه های این محدوده بود.

سرهنگ مرادی در پایان با تاکید بر اینکه حفظ امنیت مردم در اولویت قرار دارد، اذعان کرد: خط قرمز پلیس امنیت مردم است و به‌همین دلیل در ماه مبارک رمضان و تعطیلات عید فطر به‌واسطه افزایش گشت‌های نیروی انتظامی توانستیم تا حد زیادی از سرقت‌های خرد جلوگیری کنیم.

انتهای پیام: 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز