سردار رحیمی:

مرخصی زندانیان مشکل خاصی ایجاد نکرده است/ برخی مجرمان پس از آزادی همان جرم را تکرار می کنند

۱۳۹۹/۰۳/۱۰ - ۱۰:۴۳:۴۳
کد خبر: ۱۰۰۶۰۲۹
مرخصی زندانیان مشکل خاصی ایجاد نکرده است/ برخی مجرمان پس از آزادی همان جرم را تکرار می کنند
رئیس پلیس پایتخت گفت: آزادی و مرخصی زندانیان دردسر آنچنانی ایجاد نکرده و آدرس و مشخصات کامل تمامی افراد آزاد شده در اختیار نیروی انتظامی قرار گرفته است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مرخصی زندانیان در ایام کرونا و تداوم آن در روزهای اخیر اما و اگرهای زیادی را در اذهان عمومی ایجاد کرده و برخی معتقدند میزان جرائم در روزهای اخیر به‌شکل فزاینده‌ای رشد داشته و لزوم کنترل بیشتر زندانیان به مرخصی آمده را یادآور شدند.

سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس پایتخت، در این خصوص گفت: آزادی و مرخصی زندانیان دردسر آنچنانی ایجاد نکرده است. مجموعه نیروی انتظامی ارتباط خوبی با دستگاه قضا دارد.

او افزود: آدرس و مشخصات کامل تمامی افراد آزاد شده در اختیار نیروی انتظامی قرار گرفته است. این اقدام پیش از آزادی این افراد رقم خورده و آمادگی کامل برای کنترل آن ها وجود دارد.

این مقام انتظامی با اشاره به واحدهای پلیسی که زندانیان به مرخصی آمده را کنترل می کنند، اظهار کرد: کلانتری‌ها، پلیس آگاهی و پلیس اطلاعات و امنیت در این راستا تمام تلاش خود را به کار بستند.

سردار رحیمی در رابطه با تقسیم‌بندی افراد به مرخصی آمده از زندان در این ایام افزود: برنامه‌ریزی‌های خوبی در این راستا صورت گرفته و افراد آزاد شده به سه سطح تقسیم شدند. این سطح‌بندی بر اساس میزان جرائم و نوع جرم صورت گرفته است و این افراد در زمان مرخصی با توجه به این سطح‌بندی‌ها توسط پلیس کنترل می‌شوند.

رئیس پلیس پایتخت در پایان تاکید کرد: بعد از اینکه یک مجرم دستگیر می‌شود مدت زمانی برای جرم ارتکابی از سوی قاضی تعیین می‌شود و بعد از این جرم و آزادی متأسفانه مجرم همان جرم را تکرار می‌کند، این نیست که با مجرمین برخورد نشود، خیر با آنها برخورد می‌شود ولی آنها متنبه نمی‌شوند. متاسفانه سایر دستگاه‌ها در این عرصه کوتاهی می‌کنند.

انتهای پیام: 3/5

نظر شما