مدیر عامل موسسه فرهنگی موزه های بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی:

امکان تاسیس پارکینگ در کنار موزه دفینه وجود ندارد/ پایان بازسازی موزه عاج

۱۳۹۹/۰۳/۰۴ - ۰۷:۵۶:۴۴
کد خبر: ۱۰۰۶۰۵۷
امکان تاسیس پارکینگ در کنار موزه دفینه وجود ندارد/ پایان بازسازی موزه عاج
حشمت‌الله قنبری گفت: براساس اصول معماری و امنیتی غالبا در زیر و یا کنار موزه‌ها، تاسیس پارکینگ امکان‌پذیر نیست و غیر اصولی قلمداد می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ یکی از اقدامات شاخص بنیاد مستضعفان سامان دهیموزه قدیمی دفینه و بازسازی آن است که می‌تواند این مجموعه را به یکی از مدرن‌ترین موزه‌های ایران تبدیل کند. مقوله‌ای که با توجه به موقعیت مکانی آن با سختی هایی رو به رو است که یکی از آن ها مسئله ترافیک و پارکینگ است.

حشمت‌الله قنبری، مدیر عامل موسسه فرهنگی موزه‌های بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، در این خصوص گفت: براساس اصول معماری و امنیتی غالبا در زیر و یا کنار موزه‌ها، تاسیس پارکینگ امکان پذیر نیست و غیر اصولی قلمداد می‌شود. در این مقوله یک آتش‌سوزی و یا یک انفجار می‌تواند خسارت‌های جبران ناپذیری به بار آورد.

او افزود: موزه دفینه بواسطه دسترسی به ایستگاه مترو و اتوبوس می‌تواند به محلی تبدیل شود که مردم بوسیله حمل و نقل عمومی به آن مراجعه کنند. این موزه به بزرگراه‌ها و خیابان‌های اصلی شهر نیز دسترسی دارد، بنابراین مشکلی خاصی نباید به وجود آید و مدیریت این مقوله باید توسط مجموعه شهرداری صورت گیرد.

قنبری در خصوص سایر پروژه‌های در حال بازسازی اظهار کرد: پروژه بازسازی بخش‌های داخلی موزه تخصصی عاج ایران واقع در مجتمع فرهنگی موزه‌ای شهدای رامسر در آستانه عید سعید فطر به پایان رسید. در این بازسازی که طی یک دوره دو ماهه صورت گرفت، دیوارهای داخلی، ابزارها، گچبری‌ها و پارکت‌های بنا مرمت و بازسازی شد.

او افزود: این موزه در بنایی به وسعت 600 متر مربع و در دو طبقه، به عنوان نخستین موزه عاج ایران و تنها موزه تخصصی عاج در غرب آسیا افتتاح گردید.

مدیرعامل موسسه فرهنگی موزه‌های بنیاد در پایان با اشاره به ویژگی‌های بارز این موزه تصریح کرد: موزه عاج ایران با 9 تالار و با نمایش 300 اثر ارزشمند عاجی از شاخص‌ترین موزه‌های ایران است.

انتهای پیام: 2/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز