تشکیل ۱۹ پرونده قضایی محیط زیستی

۱۳۹۹/۰۳/۰۴ - ۱۱:۵۱:۱۰
کد خبر: ۱۰۰۶۳۱۳
تشکیل ۱۹ پرونده قضایی محیط زیستی
با تلاش محیط بانان محیط زیست استان قزوین از وقوع شکار گونه جانوری ،تخلفات آلودگی و تخریب محیط زیست جلوگیری و متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند.

 

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مهدی طاهری فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین با اعلام این خبرگفت:  تعداد کل متخلفین 19نفر و تعداد کل تخلف 19مورد که1پرونده مختومه و18پرونده در جریان است.

او با اشاره به سایر اقدامات موثر این یگان برای حفاظت از تنوع زیستی استان گفت: درماه گذشته  320 مورد شکار غیر مجاز پرندگان، 15مورد شکار غیر مجاز پستانداران،1فقره شروع به شکار، 7مورد نگهداری و خرید و فروش حیات وحش زنده و غیر زنده کشف شده است.

طاهری اظهار داشت: دراین مدت با تلاش های گسترده و شبانه روزی محیط بانان حفاظت محیط زیست استان، متخلفین شکار 7 گونه جانوری  قبل ازشروع به شکار شناسایی، دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

او با اشاره به سایر اقدامات موثر این یگان برای حفاظت از تنوع زیستی استان گفت:2 سلاح غیر مجاز  ، 1سلاح مجاز  و ادوات و وسائل کشف شده12مورد نیز توسط محیط بانان استان کشف شده است.

طاهری همچنین  از شناسایی و رسیدگی به تعداد  1 تخلف آلودگی و 49  فقره اخطاریه زیست محیطی خبرداد و گفت: برخورد با تخریب محیط زیست 6مورد، تعلیف غیر مجاز 3 مورد و تخلفات آلودگی  و صدور اخطاریه50 مورد بوده که با همکاری مراجع قضایی اقدامات لازم صورت گرفته است.

فرمانده یگان حفاظت در پایان گفت: لازم به توضیح اینکه در اردیبهشت ماه سال جاری با وجود بروز بیماری کرونا و تاکیدات فرآوان در خصوص فاصله گذاری اجتماعی متاسفانه تخلفات شکار و صید نسبت به اردیبهشت سال 98 و سال های گذشته با افزایش چند برابری روبرو بوده که با حضور فعال و مستمر مامورین و هوشیار آنها تعداد زیادی از این افراد دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز