معاون سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور:

۴۰درصد دانش آموزان استثنایی از شبکه شاد استفاده نکردند/ ۳۲ هزار دانش‌آموز فاقد تجهیزات برای استفاده از شبکه شاد

۱۳۹۹/۰۳/۰۶ - ۱۲:۰۶:۱۷
کد خبر: ۱۰۰۶۵۹۸
۴۰درصد دانش آموزان استثنایی از شبکه شاد استفاده نکردند/ ۳۲ هزار دانش‌آموز فاقد تجهیزات برای استفاده از شبکه شاد
مجید هداوند با اشاره به اینکه 40 درصد دانش آموزان استثنایی از شبکه شاد استفاده نکردند از ایجاد پایگاه جامع محتواهای آموزشی وتوان بخشی در سازمان آموزش وپرورش استثنایی کشور خبرداد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مجید هداوند، معاون سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، درباره راه‌اندازی پویش تولید محتوای آموزشی و توانبخشی گفت: هدف از این اقدام یکپارچه‌سازی و استاندارد کردن محتواها از سوی معلمان و همکاران توانبخشی است.

او افزود: در این اقدام یک پایگاه جامع نیز از محتواهای آموزشی در سازمان آموزش و پرورش استثنایی تشکیل شده است.

 هداوند تاکید کرد: تاکنون 40 درصد دانش آموزان توانایی استفاده از شبکه شاد را نداشته اند.

او با بیان اینکه در این شرایط تصمیم گرفته شد تا 5 استریو ضبط صدا و فیلم‌های آموزشی راه‌اندازی شود، گفت: در شهر تهران استریو «اشاره» برای ضبط فیلم‌ها برای دانش آموزان آسیب دیده شنوایی، استریو ضبط و صوت در تهران برای تهیه فایل‌های صوتی و ضبط صدای کتب درسی برای گروه‌های آسیب دیده بینایی راه‌اندازی شده است. همچنین در سمنان نیز فیلم‌های آموزشی برای گروه‌های کم توان ذهنی  و در خراسان رضوی نیز برای سایر گروه‌های دانش‌آموزان استثنایی در پی تولید محتوای استاندارد هستیم.

معاون سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور تصریح کرد: از ظرفیت استان‌هایی که در فضای مجازی مطالب آموزشی مناسب را تولید کرده خواسته شده تا محتوا را به سازمان ارسال کرده تا با بررسی مطالب تخصصی تدریس‌های برتر انتخاب و در پایگاه جامع و سایت سازمان آموزش و پرورش استثنایی بارگذاری شود.

هداوند افزود: هدف از این اقدام دسترسی به فایل‌ها در قالب بسته‌های آموزشی یا لوح‌های فشرده و بسته‌های مکتوب برای دانش آموزان است.

او با بیان اینکه هدف از این اقدام جلوگیری از دور ماندن دانش آموزان استثنایی از چرخه آموزش است، بیان کرد: براساس آمار 32 هزار دانش‌آموز فاقد هر گونه تجهیزات ارتباطی برای ارتباط با شبکه‌های مجازی و شاد هستند.

هداوند در پایان افزود: هدف این است که با مشارکت خیرین و دستگاه‌ها و نهادهای مربوطه اقدامات برای ارائه خدمات مناسب آموزشی و عدالت آموزشی به فضای مجازی و آموزش‌های مجازی در اولویت قرار بگیرد.

انتهای پیام: 2/5

نظر شما