بر اساس نظر سنجی ایسپا؛

بیکاری ۳۵ درصد خانوار‌های تهرانی به دلیل کرونا/ کاهش نگرانی پایتخت نشینان از ابتلا به کرونا/ تهرانی‌ها موافق لغو طرح ترافیک

۱۳۹۹/۰۳/۰۶ - ۱۰:۲۹:۱۲
کد خبر: ۱۰۰۶۸۸۶
بیکاری ۳۵ درصد خانوار‌های تهرانی به دلیل کرونا/ کاهش نگرانی پایتخت نشینان از ابتلا به کرونا/ تهرانی‌ها موافق لغو طرح ترافیک
بر اساس نظر سنچی ایسپا 35 درصد از خانوارهای تهرانی شغل خود را از دست داده اند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ بر اساس نظر سنچی ایسپا 35 درصد از خانوارهای تهرانی گفته‌اند در خانواده‌شان کسی هست که به خاطر شیوع کرونا شغلش را از دست داده و بیکار شده باشد همچنین هزینه خانوار در 43 درصد از پاسخگویان به‌واسطه کرونا افزایش یافته و برای بقیه یا کاهش داشته یا تغییری نکرده است.

موج پنجم نظرسنجی کرونا توسط دفتر مطالعات اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران طراحی و جمع‌آوری اطلاعات آن توسط مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) از 16 تا 20 اردیبهشت انجام شده است.

حجم نمونه 1046 نفر و نظرسنجی به‌صورت تلفنی و در سطح شهر تهران صورت گرفته است.

موج قبلی که در ابتدای اردیبهشت (دوم تا چهارم) انجام شد و در آن مقطع هم‌زمان با تصمیم دولت برای بازگشایی کسب‌وکارها، میزان نارضایتی و نگرانی عمومی افزایش یافته بود لیکن در این موج از شدت نگرانی به ابتلا کاسته شده و میزان رضایتی از دولت نیز افزایش یافته است. اغلب مردم کماکان مخالف بازگشایی مکان‌های عمومی مانند اماکن مذهبی و سینماها هستند.

در این رابطه  59 درصد از مردم معتقدند کرونا در هفته‌های آتی افزایش خواهد یافت و 46 درصد از مردم نگرانی خود از ابتلای خود و خانواده‌شان به کرونا را «زیاد» و 30 درصد «کم» اعلام کرده‌اند. 80 درصد از پاسخگویان گفته‌اند پروتکل های بهداشتی را «زیاد» رعایت می‌کنند و  35 درصد از خانوارهای تهرانی گفته‌اند در خانواده‌شان کسی هست که به خاطر شیوع کرونا شغلش را از دست داده و بیکار شده باشد.

همچنین هزینه خانوار در 43 درصد از پاسخگویان به‌واسطه کرونا افزایش یافته و برای بقیه یا کاهش داشته یا تغییری نکرده است. تنها 12 درصد از مردم تهران موافق باز شدن سینماها از عید فطر به بعد هستند. افراد زیر 30 سال بیش از دیگران با باز شدن سینما موافق‌اند.

نیمی از شهروندان موافق تصمیم ستاد کرونا برای اجرا نشدن طرح ترافیک و کمتر از یک‌سوم مخالف آن هستند. 37 درصد از پاسخگویان گفته‌اند در سال جدید حداقل یک بار در ساعت اداری به محدوده ترافیک رفته‌اند. در بین کسانی که تجربه رفتن به محدوده داشته‌اند، میزان موافقت با اجرا نشدن طرح ترافیک 64 درصد است در حالی که برای کسانی که به این محدوده نرفته‌اند میزان موافقت 44 درصد است همچنین  تقریباً نیمی از شهروندان از نظافت و جمع‌آوری زباله در ایام کرونا در تهران رضایت بالایی دارند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز