کارشناس اعتیاد:

۹۰ درصد زنان معتاد با تشویق خانواده به اعتیاد روی آوردند/ تنها ۲ درصد از مصرف کنندگان مواد مخدر کارتن خواب هستند

۱۳۹۹/۰۳/۰۹ - ۰۷:۴۱:۱۵
کد خبر: ۱۰۰۶۹۰۰
۹۰ درصد زنان معتاد با تشویق خانواده به اعتیاد روی آوردند/ تنها ۲ درصد از مصرف کنندگان مواد مخدر کارتن خواب هستند
حسین دژاکام گفت: 90 درصد از خانم‌هایی که مواد مخدر مصرف می‌کنند با تشویق خانواده خود از جمله پدر، برادر، شوهر و... گرفتار این دام شده‌اند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ حسین دژاکام، مدیرعامل جمعیت کنگره 60، با اشاره به روی آوردن زنان به اعتیاد توسط شوهرشان گفت: از آنجایی که بسیاری از این موارد پنهان است، آمار دقیقی در دست نیست اما باتوجه به شواهد و قرائن می‌توان گفت بالغ بر 90 درصد مصرف‌کنندگان در خانواده گرفتار می شوند و باقی افراد در محیط خارج از خانواده مانند دانشگاه، خوابگاه ها و... دچار اعتیاد می شوند.

او افزود: هر مصرف‌کننده یک معلم نیاز دارد به‌همین دلیل عموما زنان معتاد از طریق پدر، برادر، شوهر و سایر اعضای خانواده به مصرف مواد مخدر روی آوردند.

دژاکام اظهار کرد: البته روی آوردن به اعتیاد و مواد مخدر توسط زنان، همیشه عمدی نیست. گاهی اوقات زنان برای تسکین دردهای خود مانند کمردرد، دندان درد و... توسط همسرشان به مصرف تریاک تشویق می‌شوند و تا آخر عمر گرفتار اعتیاد خواهند شد.

این کارشناس حوزه اعتیاد گفت: ما نباید تصور کنیم هرکسی که مصرف کننده مواد مخدر است حتما دزد، بزهکار، مفسد اخلاقی و.... است چون اعتیاد تمام اقشار جامعه از کارگر گرفته تا مهندس، پزشک و.... را درگیر خود می‌کند.

او افزود: تنها 2 درصد از مصرف کنندگان مواد مخدر، کارتن خواب هستند و  باقی آنها دارای شغل و مدرک تحصیلی بوده به‌طوری که حتی در کمپ‌ها نویسندگان مطرح، پزشک حاذق و... هم مشاهده می‌کنیم.

دژاکام با اشاره به تاثیرات مخرب دید منفی جامعه به زنان مصرف کننده، گفت: متاسفانه در فرهنگ ما جا افتاده هر خانمی که مصرف کننده باشد حتما دارای فساد اخلاقی هم است درصورتی که اصلا اینگونه نیست و حتی اکثر آنها پایبند به اخلاق و خانواده هستند اما به دلایل متفاوت درگیر اعتیاد شده‌اند.

این کارشناس حوزه اعتیاد بیان کرد: اگر این نگاه بد و منفی از روی زنان مصرف کننده برداشته نشود، درمان این افراد بسیار دشوار خواهد شد حتی در بسیاری از این مواقع زنان به دلیل فرار از این نگاه حاضر نیستند به کمپ های ترک اعتیاد مراجعه کنند و درمان برای آنها تبدیل به یک شکنجه‌گاه می‌شود.

02-1

انتهای پیام: 3 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز