مجرمان سایبری در کمین اطلاعات بانکی

۱۳۹۹/۰۳/۰۶ - ۱۶:۲۱:۳۰
کد خبر: ۱۰۰۷۱۳۲
مجرمان سایبری در کمین اطلاعات بانکی
رئیس پلیس فتا پایتخت با اشاره به روند انتشار بدافزارها در فضای مجازی گفت: مجرمان در فیشینگ تلفنی تلاش می‌کنند به اطلاعات بانکی شما دست یابد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سرهنگ " داوود معظمی گودرزی" گفت: مجرمان در فیشینگ با تماس تلفنی تلاش می‌کنند به اطلاعات بانکی شما دست یابند. مجرمان فضای مجازی با تکنیک‌های مهندسی اجتماعی اقدام به سرقت اطلاعات کاربران و برداشت‌های غیرمجاز از حساب‌های بانکی طعمه هایشان می‌کنند.

سرپرست پلیس فتا فاتب با اشاره به روند انتشار بدافزارها در فضای مجازی گفت: مجرمان در فیشینگ تلفنی تلاش می‌کنند به اطلاعات بانکی شما دست یابد.

وی ادامه داد : هکرها در این روش از طریق تلفن با طعمه های خود ارتباط برقرار می‌کنند و ضمن اینکه خود را نماینده بانک، شرکت معتبر و یا سازمانی که شما می‌شناسید معرفی می‌کنند از شما می خواهند جهت دریافت جایزه اطلاعات بانکی خود را در اختیارشان قرار دهید.

این مقام ارشد انتظامی گفت: برای واریز هر گونه وجه به حساب شما اعم از جایزه، پاداش و مزایا نیازی به اعلام رمز بانکی شما نخواهد بود. برای مقابله با هکرها و حملات فیشینگ این نکته را فراموش نکنید.

وی در ادامه از هم‌وطنان درخواست کرد: ازآنجایی‌که همکاران بنده به‌صورت شبانه‌روز در خدمت شهروندان بوده و با رصد و پایش فضای مجازی به دنبال برقراری امنیت سایبری شهروندان می‌باشند، لذا هرگونه محتوا و برنامه مشکوک را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir  لینک مرکز فوریت‌های سایبری با پلیس فتا در میان بگذارید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز