قدرتمندترین و کم‌ارزش‌ترین پاسپورت‌های جهان در سال ۲۰۲۰ کدام‌ها هستند؟

۱۳۹۸/۱۰/۲۴ - ۲۱:۲۰:۵۹
کد خبر: ۱۰۰۷۲۰۶
قدرتمندترین و کم‌ارزش‌ترین پاسپورت‌های جهان در سال ۲۰۲۰ کدام‌ها هستند؟
رده‌بندی قوی‌ترین پاسپورت‌های جهان که هرساله و بر اساس آزادی سفر شهروندان آن کشور به دیگر کشورهای جهان بدون نیاز به اخذ ویزا صادر می‌شود، یکی از معتبرترین شاخص‌ها برای تخمین قدرت پاسپورت کشورهای مختلف محسوب می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ به‌قول شکسپیر گل رز هر اسمی که داشته باشد، همان بوی دوست‌داشتنی را می‌دهد. اما این گفته برای پاسپورت صدق نمی‌کند. وقتی بحث از سفر به میان می‌آید، همه پاسپورت‌ها ارزش یکسانی ندارند. وقتی بحث از سفرهای بین‌المللی می‌شود، یک پاسپورت قدرتمند به شما اجازه می‌دهد تا بدون دردسرهای ویزا، اجازه ورود و دیگر خط قرمزها، به هر کشور خارجی که بخواهید سفر کنید.

ژاپن در سال ۲۰۲۰ دوباره برنده مدال طلا شده است. ژاپنی‌ها می‌توانند بدون ویزا به ۱۹۹ کشور سفر کنند و این در حالی است که سنگاپور با دسترسی به ۱۹۰ کشور در جایگاه دوم قرار دارد. آلمان و کره جنوبی هر دو در رتبه سوم قرار دارند چراکه شهروندان هر دو کشور می‌توانند به ۱۸۹ کشور به‌راحتی سفر کنند.

آمریکا به‌همراه بلژیک، یونان، نروژ و انگلستان، با دسترسی آسان به ۱۸۴ کشور در رتبه هشتم قرار دارند.

جالب است که هیچ یک از سه ملت آسیای شرقی، ژاپن، سنگاپور و کره جنوبی، جزو ۱۰ کشور برتر سال ۲۰۱۷ نبودند. در سال ۲۰۱۸ ژاپن با دسترسی به ۱۹۰ کشور در مقایسه با ۱۷۲ کشور در سال ۲۰۱۷، به رتبه اول فهرست راه یافت. سنگاپور در سال ۲۰۱۷ به ۱۷۳ کشور و در سال ۲۰۱۸ به ۱۸۹ کشور، بدون ویزا، دسترسی داشت. پاسپورت کره جنوبی بیشترین پیشرفت را داشته است. این پاسپورت در سال ۲۰۱۷ به ۱۷۰ کشور و در سال ۲۰۱۸ به ۱۸۸ کشور دسترسی آسان داشت.

پایین‌ترین رتبه‌بندی مربوط به پاسپورت یمن با دسترسی بدون ویزا به ۳۳ کشور، پاکستان و سومالی به ۳۲ کشور، سوریه به ۲۹ کشور، عراق به ۲۸ کشور و افغانستان به ۲۶ کشور، بدون ویزا دسترسی راحت دارند.

نظر شما