با ارزش‌ترین پول‌های جهان آشنا شوید+ عکس

۱۳۹۹/۰۳/۰۶ - ۲۲:۲۰:۰۴
کد خبر: ۱۰۰۷۲۱۵
با ارزش‌ترین پول‌های جهان آشنا شوید+ عکس
ارزش پول‌ها و در واقع ارز کشورهای مختلف، متفاوت است. اما شاید این سوال در ذهنمان ایجاد شود که باارزش‌ترین پول جهان متعلق به کدام کشور است؟

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ شاید در ابتدا فکر کنید که دلار آمریکا باارزش ترین پول جهان است اما باید اشاره کنیم که این طور نیست و دلار آمریکا در این لیست در جایگاه نهم قرار دارد. از سوی دیگر بیشتر مردم بر این باورند که پوند انگلیس گرانترین ارز است اما واقعیت اینگونه نیست. در ادامه لیست باارزش ترین پول جهان را ارائه خواهیم کرد که این لیست مربوط به ژانویه سال 2020 است.

۱۰. دلار کانادا (CAD)

دلار کانادا (CAD)

دلار کانادا پنجمین ارز ذخیره جهانی است. دلار کانادایی بر خلاف دلار آمریکایی که به رنگ سبز یا سفید است، به رنگ سبز بسیار روشن بوده تا شناسایی آن ساده‌تر باشد. دلار کانادا در لیست باارزش‌ ترین پول‌های جهان در جایگاه دهم قرار دارد.

۹. دلار آمریکا (USD)

دلار آمریکا (USD)

از آنجایی که ایالات متحده رهبری اقتصاد جهان را در دست دارد، در نتیجه پول این کشور به عنوان ارز ذخیره جهانی انتخاب شده است. به عبارت دیگر شما می‌توانید با پول این کشور در هر جای دنیا پرداخت‌های خود را انجام دهید و زندگی کنید.

۸. فرانک سوئیس (CHF)

فرانک سوئیس (CHF)

سوئیس نه تنها یکی از ثروتمندترین کشورها در جهان است بلکه باارزش‌ترین پول دنیا را نیز در اختیار دارد. سوئیس سال‌هاست که به بانک جهانی معروف است. یک نکته جالب در مورد فرانک سوئیس، طرح عمودی بر روی اسکناس آن است که با دیگر پول‌ها تفاوت دارد.

۷. یورو اروپا (EUR)

یورو اروپا (EUR)

ارز یورو طی چند سال گذشته کمی تقویت شده است و مدتی است که در لیست باارزش‌ترین ارزهای جهان قرار گرفته است. واحد پول یورو یک واحد رسمی جهانی در کشورهای اروپایی است.

۶. دلار جزیره کیمن (KYD)

دلار جزیره کیمن (KYD)

جزایر کیمن یکی از بهترین پناهگاه‌های مالیاتی جهان است. دلار جزیره کیمن از باارزش‌ترین پول‌های جهان است که اولین بار در سال 1972 از آن رونمایی شد. مهم‌ترین حسن دلار کیمن این است که به آن هیچگونه مالیاتی تعلق نخواهد گرفت.

۵. پوند انگلیس (GBP)

پوند انگلیس (GBP)

اکثر مردم تصور می‌کنند که پوند انگلیس باارزش‌ ترین واحد پول جهانی است، اما پول این کشور در جایگاه پنجم قرار دارد. پوند انگلیس از قدیمی‌ترین واحدهای پولی جهان است.

۴. دینار اردن (JOD)

دینار اردن (JOD)

دینار اردن از ارزش بالایی برخوردار بوده اما این کشور از نظر اقتصادی توسعه نیافته است و فاقد منابع اساسی مانند نفت است. در هر حال این واحد پولی از باارزش‌ترین واحد پولی جهان به حساب می‌آید و در جایگاه چهارم قرار دارد.

۳. ریال عمان (OMR)

ریال عمان (OMR)

عمان کشوری در شبه جزیره عربستان است. این کشور به لطف موقعیت استراتژیک، دارای اقتصاد توسعه یافته و کیفیت بالای زندگی است. ارزش ریال عمان به دلار آمریکا گره خورده است.

۲. دینار بحرین (BHD)

دینار بحرین (BHD)

دینار بحرین دومین ارز با ارزش جهان است. بحرین یک کشور جزیره‌ای در خلیج فارس بوده و قریب به بیش از 1 میلیون نفر جمعیت دارد. بزرگترین منبع درآمد این کشور صادرات “نفت” است. دینار بحرین نیز به دلار آمریکا وابسته است.

۱. دینار کویت (KWD)

دینار کویت (KWD)

باارزش ترین پول در جهان، دینار کویت بوده، کویت یک کشور کوچک با ثروت عظیم است. ارزش بالای (نرخ) ارز آن با صادرات قابل توجه نفت به بازار جهانی بدست آمده و اقتصاد پایدار و تولید و صادرات نفت، کویت را به ثروتمندترین کشور جهان تبدیل کرده است. علاوه بر اقتصاد بسیار پایدار، کویت کشوری بدون مالیات است که نرخ بیکاری بسیار کمی هم دارد.

نظر شما