مهار آتش سوزی در منطقه حفاظت شده بوشهر

۱۳۹۹/۰۳/۰۸ - ۰۹:۵۸:۲۷
کد خبر: ۱۰۰۷۷۶۷
مهار آتش سوزی در منطقه حفاظت شده بوشهر
آتش سوزی منطقه حفاظت شده خاییز استان بوشهر با تلاش فراوان محیط بانان ، جنگل بانان ، نیروهای هلال احمر و همیاران محیط زیست مهار شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ فرهاد قلی نژاد مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در این خصوص گفت : آتش سوزی رخ داده در سطح مراتع و عرصه جنگلی منطقه حفاظت شده بیرمی ( خاییز ) با تلاش فراوان محیط بانان ، جنگل بانان ، نیرهای هلال احمر ،جوامع محلی و همیاران و با همکاری کلیه ارگانهای دولتی شامل مدیریت بحران استانداری ،فرمانداری تنگستان،اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری ، جمعیت هلال احمر ،امور عشایری و بخشداری منطقه کاملا مهار شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر افزود : دلیل آتش سوزی در منطقه مذکور ظاهرا بی احتیاطی استفاده کنندگان از طبیعت بوده که علت آتش سوزی در دست بررسی و مساحت خسارت دیده از آتش سوزی پس از بازدید از منطقه و برآورد کارشناسی اعلام خواهد شد .

قلی نژاد مهمترین مشکلات را در اطفا حریق اخیر صعب العبور بودن منطقه عنوان کرد و افزود: آتش سوزی اخیر در منطقه خاییز در ارتفاعات 1200 متری و در شیب تند و فراوان که عدم دسترسی سریع به کانون آتش سوزی و عدم امکان استفاده کامل از تجهیزات است، مهمترین مشکل در مهار و کنترل آتش بوده که آتش سوزی توسط نیروی انسانی در گرمای شدید و با حداقل امکانات صورت گرفته است که از همه عوامل دخیل در مهار و کنترل آتش سوزی تقدیر و تشکر میشود.

منطقه حفاظت شده بیرمی یکی از مناطق حفاظت شده استان بوشهر و دارای تنوع زیستی ارزشمند و زیستگاه انواع گونه های گیاهی و جانوری است که تحت حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز