ثبت نام کلاس اولی‌ها دو مرحله‌ای می‌شود/تامین پیش دبستانی‌های دو زبانه در مناطق محروم

۱۳۹۹/۰۳/۱۰ - ۱۰:۱۱:۳۴
کد خبر: ۱۰۰۸۴۵۵
ثبت نام کلاس اولی‌ها دو مرحله‌ای می‌شود/تامین پیش دبستانی‌های دو زبانه در مناطق محروم
معاون آموزش ابتدایی گفت: سنجش نوآموزان ،پیش دبستانی و کلاس اولی‌ها از اول تیرماه آغاز و تا نتایج آن حاصل نشود فرایند ثبت نام نهایی نیست.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ نشست خبری رضوان حکیم زاده،معاون آموزش ابتدایی صبح امروز  برگزار شد.

در ابتدای نشست حکیم زاده درباره ثبت نام مدارس گفت: با تاکید وزیر آموزش و پرورش تما م رویه ها سر موعد انجام می شود.در ٢٢اردیبشت دستورالعمل به استانها ارسال شد.

معاون آموزش ابتدا با بیان اینکه ثبت نام یک رویکرد تربیتی است، افزود: ثبت نام مدارس اول خرداد ستاد ثبت نام شروع بکار می‌کند.

حکیم زاده افزود: امسال کلاس بندی به شیوه حقیقی و مجازی است و در صورتی که شیوع کرونا ادامه داشت امکان آموزش در شبکه شاد از اول مهر وجود داشته باشد.

او با اشاره به ثبت نام اولیه‌ی کلاس اولی‌ها از یکم تیرماه گفت: تیک نهایی ثبت نام بعد از مراحل اولیه انجام می‌شود.

حکیم زاده تاکید کرد: دستورالعمل ثبت نام بر اساس قانون انجام می‌شود و پیشنهاد استفاده از سامانه شاد برای ثبت نام و هماهنگی با ستاد کرونا نیز در اولویت است.

معاون آموزش ابتدایی با تاکید بر اطلاع رسانی به اولیا و دانش آموزان افزود: اختصاص نیرو به مناطق عشایری در اولویت قرار دارد و ثبت نام مدارس تاپایان مردادماه ادامه دارد.

حکیم زاده درباره اخذ شهریه در مدارس هیات امنایی گفت: دستورالعمل صادر شده تا هزینه اخذ نشود همچنین  پیش‌بینی ما این است که تعداد یک میلیون و ۵۷۴ هزار و ۲۰۸ دانش‌آموز در پایه اول دبستان تحصیل کنند که نسبت به سال گذشته ۴.۲ درصد رشد داشته است.

او گفت: هدف این است غربالگری به بیش دبستانی منتقل شود.

معاون آموزش ابتدایی تاکید کرد: افراد در صورت شکایت به پروتال وزارت آموزش و پرورش مراجعه کنند و با اخذ کد رهگیری نسبت به درخواست انتقال اقدام کنند.

او درباره ثبت نام ها گفت: خانواده ها برای ثبت نام به مدارس مجاور محل سکونت خود مراجعه کنند.

حکیم زاده به رعایت پروتکل های بهداشتی در مرحله ثبت نام تاکید کرد و افزود: با توجه به شرایط موجود، در دستورالعمل امسال تاکید داشتیم که نام نویسی صرفاً فرایند اداری نیست، بلکه رویدادی تربیتی به ویژه برای نوآموزان ابتدایی و پیش دبستانی است.

او در تاریخ به خبرنگار برنا درباره کیفیت آموزش گفت: ارزیابی نو آموزان بیش دبستانی در تابستان ادامه دارد.

حکیم زاده با اشاره به اینکه طرح خشونت زدایی مطرح و مورد تایید وزیر است گفت: در طرح هانا برای ارتقای مهارت آموزی برای محیط امن عاطفی و فیزیکی  و حفظ کرامت انسانی دانش آموز مورد توجه است.  امیدوارم دانش آموزان و والدین با آموزش های مناسب بتوانند به زندگی بپردازند.

او درباره ثبت نام ها گفت: خانواده ها برای ثبت نام به مدارس مجاور مراجعه کنند.

حکیم زاده درباره کیفیت آموزش گفت:تا زمانی که خانواده ها خواستار باشند مدرسه باید پاسخگوی دانش آموز باشد. مدرسه باید عملکرد دانش آموز را مورد ارزیابی قرار دهد. براساس کیفیت آموزشی روند آموزش دانش آموز به والدین گزارش داده می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی ادامه داد: امسال٧هزار کلاس پیش دبستانی برگزار شد که هدف اصلی ما تامین بیش دبستانی‌های دو زبانه در مناطق محروم است.

این مقام مسولان گفت: بیش از ١١ هزار دقیقه برنامه آموزشی  برای دوره ابتدایی در تلویزیون برگزار شده است. در بند ۶ دستورالعمل شاد آمده است که افراد در صورت ناتوانی در دسترسی به این شبکه‌ امکان دسترسی به دیگر خدمات وجود دارد و همچنین بیش از ٩۵درصد مدیران و معلمان عضو شبکه شاد هستند.

او افزود: در دوران پساکرونا از ظرفیت شبکه های شاد استفاده می شود.

حکیم زاده در ادامه گفت: آموزش حضوری در اولویت است در غیر این صورت می‌توان از ظرفیت‌های فن آوری استفاده کرد.

او درباره مدارس با تراکم بالای دانش آموزان در کلاس اول گفت:  محاسبه نیروی انسانی با تعداد دانش آموزان بررسی شده و استاندارد  حضور دانش آموزان در کلاس ٢۶نفر است و برگزاری کلاس با ۴٠ دانش آموز ممنوع است. امید است این اقدام به افزایش جذب نیرو از دانشگاه فرهنگیان بی انجامد.

//انتهای پیام: 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز