رئیس مرکز برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش:

ارزیابی های امسال کیفی است/ ادامه آموزش آنلاین مدارس در فصل تابستان/ کم و کیف برگزاری آزمون‌های امسال در اختیار اولیای مدرسه

۱۳۹۹/۰۳/۱۷ - ۰۵:۱۶:۴۴
کد خبر: ۱۰۰۹۱۵۲
ارزیابی های امسال کیفی است/ ادامه آموزش آنلاین مدارس در فصل تابستان/  کم و کیف برگزاری آزمون‌های امسال در اختیار  اولیای مدرسه
مهدی شرفی درباره امکان تقلب هنگام برگزاری آزمون‌های مجازی گفت: معلم از کیفیت یادگیری دانش آموز با خبر است و ارزیابی میزان یادگیری دانش آموز تنها شامل نمره آزمون پایانی نیست.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ نقدهای متعدد درباره برگزاری امتحانات آنلاین  عنوان می شود چرا که در این آزمون‌ها امکان تقلب وجود دارد.

مهدی شرفی، رئیس مرکز برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات آموزش‌وپرورش، در این باره گفت:  کم و کیف برگزاری آزمون‌های امسال در اختیار اولیای مدرسه است و آنها می‌توانند بر اساس تعاریف مشخص به ارزیابی میزان یادگیری دانش آموزان بپردازند.

او افزود: در این اقدام اولیای مدرسه می‌توانند از طریق آزمون‌های آنلاین، اخذ پروژه از دانش آموز و ... اقدامات به ارزیابی و یادگیری بپردازند.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش درباره روند برگزاری امتحانات پایان سال تحصیلی 99-98 تاکید کرد: این قضیه به ارزیابی معلم از روند یکسال تحصیلی دانش آموز مربوط می‌شود.

او اظهار کرد: اغلب آزمون‌های امسال برپایه کیفیت آموزش است. معلم بر اساس تعاملات یکساله خود با دانش آموز روند یادگیری او را بررسی می‌کند. مدیر مدرسه نیز از سوی وزارت آموزش‌وپرورش مجاز به برگزاری آزمون و ثبت نتایج است.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش، درباره کیفیت آموزش در آزموش‌های از راه دور افزود: در این زمینه یک گروه تحقیقات میدانی در پژوهشکده آموزش و پرورش مستقر شده و هنوز گزارشاتی در این باره اعلام نشده است.

 به گفته او روند آموزش‌های آنلاین در فصل تابستان نیز ادامه دارد.

//انتهای پیام: 3

نظر شما
پرونده ویژه