جاعل چک‌های رمزدار بانکی در دستان پلیس

۱۳۹۹/۰۳/۱۲ - ۱۳:۳۴:۱۵
کد خبر: ۱۰۰۹۷۲۸
جاعل چک‌های رمزدار بانکی در دستان پلیس
رئیس کلانتری ۱۵۰ تهرانسر از دستگیری جاعل چک رمزدار بانکی در جنوب تهران خبر داد و گفت: متهم اظهار کرد با همکاری همدستانش چک های جعلی به نام فروشندگان خودرو صادر می کردند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سرهنگ" محمود مالمیر" گفت: روز گذشته ماموران گشت کلانتری 150 تهران سر حوالی ساعت 18:00 هنگام گشت زنی در بلوار اصلی تهرانسر یک دستگاه خودروی سواری سمند را دیدند که به محض رویت ماموران فرار کرد.

وی با اشاره به اینکه پس از این موضوع، ماموران خودرو مورد نظر را تعقیب کردند، افزود: پس از تعقیب گریز ۱۵ دقیقه‌ای، خودرو مورد نظر در منطقه احمد آباد مستوفی متوقف شد و در بررسی از خودرو چند کیسه پلاستیکی حاوی یک دسته چک ۵۰ برگی بدون مشخصات و جعلی، یک‌دستگاه پرفراژ مربوط به چاپ مشخصات فردی بر روی برگه‌های بانکی، یک عدد مهر جعلی مربوط به بانک رفاه، تعدادی استامپر، چسب، برگه‌های حروف برگردان و دیگر ابزارآلات مورد استفاده در جعل اسناد کشف شد.

رئیس کلانتری ۱۵۰ تهرانسر اظهار کرد: همچنین در جست و جو‌ از داشبورد خودرو دو برگ چک رمز دار بانکی هریک به ارزش ۳۰۰ و ۶۰۰ میلیون ریال کشف شد.

وی افزود: متهم در اعترافاتش عنوان کرد ، به همراه دو همدستش، در عوض دریافت مبالغی از خریداران خودرو، چک رمز شده بانکی به نام فروشندگان خودرو در بازار صادر و آن‌ها را به درخواست کنندگان تحویل می‌داده است.

سرهنگ مالمیر گفت : دستگیری سایر همدستان متهم در دستور کار پلیس قرار دارد، متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی با دستور بازپرس پرونده تحویل پایگاه پنجم آگاهی تهران شد.

رئیس کلانتری ۱۵۰ تهرانسر توصیه کرد: فروشندگان خودرو با دریافت چک رمز دار قبل از انتقال سند، اصالت چک را از بانک مربوط استعلام کنند.

نظر شما