وزیر بهداشت:

باید خود را برای تبعات آینده کووید ۱۹ آماده کنیم/وزارت بهداشت را با ۲۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه قبول کردم/برخی مسئولین تصور می کنند کووید ۱۹ به پایان رسیده است

۱۳۹۹/۰۳/۱۳ - ۰۸:۰۷:۲۸
کد خبر: ۱۰۰۹۹۹۳
باید خود را برای تبعات آینده کووید ۱۹ آماده کنیم/وزارت بهداشت را با ۲۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه قبول کردم/برخی مسئولین تصور می کنند کووید ۱۹ به پایان رسیده است
جلسه کمیته علمی کشوری سیاستگذاری بیماری کووید 19 با حضور وزیر بهداشت برگزار شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ در جلسه کمیته علمی کشوری سیاستگذاری بیماری کووید 19 سعید نمکی، وزیر بهداشت گفت: معتقدم برای اتکا به یافته های جدید بسیار زود است. کووید 19 آسیب های زیادی وارد می کند و باید خود را برای آسیب های دیگر این ویروس آماده کنیم.

او افزود: باید مرحله به مرحله و به صورت بین رشته ای مورد بررسی قرار گیرد. هر کدام از بیماران به نحوی با این ویروس درگیر شده اند. چهار روز پیش یک خانم پرستار فوت کرد و جز خستگی هیچ علامت دیگری نداشت و پس از مرگ مشخص شد که به کووید 19 مبتلا است.

نمکی تاکید کرد: برای مقابله با کرونا باید تلاش های بیشتری در عرصه های مختلف انجام شود. برای شناخت بهتر این بیماری نمی توان به یک جامعه آماری کوچک اکتفا کرد.

وزیر بهداشت با اشاره به زحمات کادر درمان اذعان کرد: پزشکان، ژنرال های خط مقدم حفظ سلامت مردم هستند.

او افزود: کووید 19 هیچ شباهتی با بیماری های دیگری ندارد. این بیماری در سرزمین های مختلف به شکل های مختلف درمان می شود. ما به تازگی با این ویروس آشنا شده ایم. باید نگاه ویژه ای به کووید 19 داشته باشیم. آنچه که در مورد این بیماری در قم مشاهده کردیم با گیلان متفاوت بود. این بیماری بر روی نژادهای مختلف اثرات متفاوتی گذاشت. 

نمکی اظهار کرد: مردم حرف متخصصین را قبول دارند بنابراین باید با پژوهش های مختلف در مورد راهکارهای مقابله با کرونا صحبت کرد.

او ادامه داد:مردم در یک سردرگمی به سر می برند و باید در این رابطه جدی تر بود. باید مواردی را به صورت علنی مطرح کرد که قطعی است و شکی در آن وجود ندارد. باید پروتکل ها به صورتی تدوین شوند که با اقتصاد و اقلیم ما سازگار باشند.

وزیر بهداشت گفت: من وزارت بهداشت را با 20 هزار میلیارد تومان کسری بودجه قبول کردم اما شاهد بودیم سال 98 را به خوبی سپری کردیم.

نمکی در خصوص راه های درمان کرونا اظهار کرد: هیچ مقوله ای به اندازه مراقب از بیمار نمی تواند در این راستا موثر باشد. بیمارستان امام خمینی در این راستا بسیار خوب عمل کرد. 

او افزود: بارها تذکر دادیم با فرارسیدن تابستان این بیماری از بین نمی رود اما کمتر کسی به آن توجه کرد. مردم امروز تصور می کنند که وضعیت عادی شده است و متاسفانه بدتر از آن برخی مسئولین نیز احساس می کنند وضعیت به حالت عادی برگشته است. مسئولین نباید در این راستا ساده انگاری کنند. 

وزیر بهداشت گفت: احتمال دارد در پاییز این بیماری همزمان با شیوع آنفولانزا بیشتر شود در همین راستا واکسن های آنفولانزا آماده شده است تا خللی در این زمینه بوجود نیاید.

او گفت: برخی کشورهای همسایه که ما می دانیم آمار مبتلایان خود را چگونه اعلام می کنند به گونه ای با ایران رفتار کردند و مرزهای خود را بستند که نشان دهند ما مرکز این بیماری هستیم. اگر بار دیگر آمار مبتلایان و مرگ و میر افزایش پیدا کند این امر مجددا تکرار خواهد شد و با مشکل اقتصادی رو به رو می شویم.

نمکی اظهار کرد: این ویروس چهره های منحوس زیادی دارد و نشانه هایی برای از بین رفتن کامل آن دیده نمی شود و ممکن است چهره های بد خود را در پاییز نشان دهد.

او در پایان گفت: در راستای تعطیلی مدارس هجمه های زیادی وارد شد اما کاملا بر آن تاکید کردم و کوتاه نیامدم. باید از ظرفیت تابستان برای تدریس در مدارس و دانشگاه ها استفاده شود زیرا ممکن است در پاییز مجددا بیماری به اوج برسد.

//انتهای پیام:5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز