روان سازی ورود آب به تالاب هامون

۱۳۹۹/۰۳/۱۳ - ۱۸:۰۸:۵۴
کد خبر: ۱۰۱۰۳۰۰
روان سازی ورود آب به تالاب هامون
وحیدپورمردان مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: آب پشت دایک مرزی با حذف دایک وارد تالاب هامون شد.

 

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان بیان کرد: با توجه به بارندگی ها در حوزه آبریز تالاب هامون و روان شدن دشتمال در قسمت های مختلف، ورود آب به بستر تالاب هامون ادامه دارد. علیرغم آبگیری فراوان هامون پوزک در کشور افغانستان طبق بررسی های فنی و رصد نقشه های هوایی ورود آب در منطقه هامون پوزک ایران و بازاچه مرزی گمشاد به دلایل مختلف همچون وجود دایک مرزی با مشکل مواجه بود.

پورمردان افزود: با عنایت به ضرورت ورود آب به تالاب هامون، و از آنجاییکه این اداره کل در جای جای بستر تالاب هامون حتی هم اکنون نیز در حال انجام پروژه عمرانی از قبیل لایروبی و ... است، ضمن هماهنگی با مرزبانی منطقه که دیدگاه مثبت و همراهی خوبی در این زمینه دارند، بلافاصله اقدام به حذف دایک نمود تا ورود آب به این قسمت از تالاب نیز افزایش یابد.

پورمردان ضمن قدردانی از استاندار سیستان و بلوچستان برای صدور دستور تسریع در این خصوص همچنین تقدیر از همراهی و همدلی مجموعه مرزبانی استان و شهرستانهای حوزه سیستان که در این زمینه محیط زیست را کمک کردند ادامه داد: با حذف دایکِ مانع آب در منطقه بازارچه مرزی و هامون پوزک و با ورود آب به بستر تالاب هامون، حدود 500 هکتار از سطح بستر خشک این تالاب تاکنون آبگیری شده است و روند بازگشایی ورودی های سیلاب و انهار و هدایت جریان های آبی به نقاط بحرانی منطقه همچنان ادامه دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز