یک متخصص بیماری عفونی کودکان خبر داد:

افزایش میزان ابتلا به کرونا در کودکان/ نادیده گرفتن نقش کودکان در کنترل بیماری کرونا

۱۳۹۹/۰۳/۱۵ - ۱۱:۰۲:۲۴
کد خبر: ۱۰۱۰۳۶۰
افزایش میزان ابتلا به کرونا در کودکان/ نادیده گرفتن نقش کودکان در کنترل بیماری کرونا
عبدالله کریمی با اشاره به افزایش خطر در فصل پاییز تاکید کرد: با آغاز فصل پاییز و بازگشایی مدارس خطر بیشتری کودکان را تهدید خواهد کرد و اگر آمار ابتلای 13 درصدی کودکان محقق شود رقم قابل توجهی از کودکان در معرض خطر قرار خواهند گرفت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ کودکان به واسطه تماس بیشتری که با اجسام و محیط دارند به آسانی در خطر ابتلا به بیماری کرونا هستند و می‌توانند از دسته ناقلان بی‌علامت به حساب آیند. مقوله‌ای که در ابتدا از آن غافل بودیم که سبب شد تا امروز به گفته برخی مسئولین میزان ابتلا به کووید 19 در روزهای اخیر در میان کودکان افزایش پیدا کند. فقط در یک هفته اخیر ۱۰ کودک ۲ تا ۶ سال در جهرم به کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد 4 نفر فقط دو و سه ساله بوده‌ اند.

عبدالله کریمی، متخصص کودکان و نوزادان و فوق تخصص عفونی کودکان، در این خصوص گفت: در نخستین روزهای شیوع بیماری کرونا در کشور نقش کودکان در کنترل بیماری کرونا نادیده گرفته شد. این امر سبب شد تا مردم و پزشکان و کادر درمانی زیادی از طریق کودکان مبتلا و یا به آن ها بیماری منتقل کنند.

او افزود: در ابتدا اعلام شد امکان مبتلا شدن کودکان به این بیماری 2 درصد است و در تحقیقات تکمیلی مشخص شد که این آمار به 13 درصد افزایش یافته است. کرونا به صورت مداوم در حال تغییر شکل است و نحوه مبتلا کردن مردم را تغییر داده است.

این فوق تخصص عفونی کودکان ادامه داد: هم اکنون 9 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان مفید بستری هستند و سه نفر آن‌ها زیر دستگاه قرار دارند در حالی که این نسبت در اواخر سال 98 به این شکل نبود. 

کریمی با اشاره به افزایش خطر کرونا در فصل پاییز تاکید کرد: با آغاز فصل پاییز و بازگشایی مدارس خطر بیشتری کودکان را تهدید خواهد کرد و اگر آمار ابتلای 13 درصدی کودکان محقق شود رقم قابل توجهی از کودکان در معرض خطر قرار خواهند گرفت. نگرانی ما مربوط به کودکان زیر 5 سال است زیرا در این فصل آنفولانزا نیز شایع می‌شود و باید بحث واکسیناسیون در قبال آن ها به صورت جدی انجام شود تا آسیب به دیگران وارد نشود.

این متخصص کودکان و نوزادان در پایان با بیان اینکه این بیماری همچنان جنبه های مخفی زیادی دارد، گفت: کرونا این روزها عوارض جدیدی از خود به نمایش می‌گذارد و در کودکان شایع‌تر شده است. در این زمینه نیاز است تا مسئولین دستورالعمل‌های جدی در خصوص کودکان در دستور کار قرار دهند. ممکن است ابتلای کودکان به کووید 19 به حالت یک آتش زیر خاکستر باشد و در آینده گریبان ما را به صورت جدی بگیرد.

انتهای پیام: 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز