روند تصویب لایحه تامین امنیت زنان و دختران تسریع شود

۱۳۹۹/۰۳/۱۳ - ۱۷:۲۹:۲۹
کد خبر: ۱۰۱۰۳۸۷
روند تصویب لایحه تامین امنیت زنان و دختران تسریع شود
ائتلاف احزاب زنان اصلاح طلب (صدف) ضمن ابراز تاسف از قتل دختر ۱۳ ساله توسط پدرش و فاجعه فرزندکشی بر تسریع در بررسی و نهایی کردن لایحه تامین امنیت زنان و دختران برابر خشونت از سوی دولت و ارائه آن به مجلس تاکید کردند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ «شهیندخت مولاوردی» روز سه شنبه در حساب کاربری اینستاگرام درباره ششمین جلسه مجازی ائتلاف احزاب زنان اصلاح طلب (صدف) که به ریاست دوره‌ای جمعیت زنان مسلمان نواندیش و حضور اکثریت اعضا برگزار شد، نوشت: در این جلسه با اشاره به قتل رومینا اشرفی و فاجعه فرزندکشی و قتل ناموسی ضمن ابراز تاسف و تاثر از تکرار جنایات هولناکی که در فقدان تدابیر بازدارنده و حفاظتی-حمایتی و در سایه خلاءهای قانونی فرصت بروز و ظهور پیدا می‌کنند، بر تسریع در بررسی و نهایی کردن لایحه تامین امنیت زنان و دختران در برابر خشونت از سوی دولت و ارائه آن به مجلس تاکید شد.

معاون سابق زنان و خانواده رییس‌جمهوری افزود: با توجه به آغاز به‌کار مجلس یازدهم اعضا اظهار امیدواری کردند که لوایح اجتماعی، از جمله لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان که سالهاست بین کمیسیون‌های مجلس سرگردان است، در اولویت تصویب و تبدیل به قانون قرار گیرد.

مولاوردی خاطرنشان کرد: همچنین اعضای "صدف" (ائتلاف احزاب زنان اصلاح طلب) با استقبال از اعلام نظر رییس قوه قضاییه مبنی بر عبرت آموز بودن برخورد با عامل جنایت گیلان، بر رعایت اصل تناسب جرم و مجازات در این پرونده تاکید کردند.

وی گفت: در این جلسه با اشاره به ضرورت تعامل و هماهنگی قوای سه گانه در مواجهه با چالش‌های فراروی کشور، انتظار پیگیری طرح‌های ناتمام حوزه زنان و خانواده از سوی همه نمایندگان خصوصا نمایندگان زن مجلس یازدهم مطرح شد

نظر شما