ضرری که ویروس کرونا به فروش گوشی‌های هوشمند زد

۱۳۹۹/۰۳/۱۴ - ۱۸:۲۰:۰۴
کد خبر: ۱۰۱۰۵۵۴
ضرری که ویروس کرونا به فروش گوشی‌های هوشمند زد
بر اساس گزارش گارتنر به دنبال دنیاگیری ویروس کرونا، در سه ماهه اول ۲۰۲۰ فروش جهانی گوشی‌های هوشمند نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰.۲ درصد کاهش یافته است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ کاهش درخواست برای خرید گوشی‌های هوشمند به دنبال توقف هزینه کردن کاربران برای کالاهای غیر اساسی بوده است. بر اساس این گزارش به جز شیائومی، تمامی ۵ شرکت برتر در زمینه فروش گوشی هوشمند، در سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۲۰ کاهش فروش را تجربه کرده اند. شیائومی به لطف فروش بالای دستگاه‌های سری ردمی در بازار بین‌المللی و فروش آنلاین تهاجمی موفق شده افزایش ۱.۴ درصدی و بهتر از انتظارات را تجربه کند.

«Anshul Gupta» تحلیلگر ارشد در گارتنر به ارتباط دنیاگیری کرونا با فروش جهانی گوشی‌های هوشمند اشاره می‌کند: «پاندمی ویروس کرونا موجب شد بازار جهانی گوشی‌های هوشمند شدیدترین افت خود را تجربه کند». او همچنین اشاره کرده که بیشتر تولید کنندگان مطرح چینی و نیز اپل به شدت تحت تاثیر تعطیلی موقت کارخانه‌های خود در چین قرار گرفتند.

در گزارش گارتنر اشاره شده که فروش گوشی‌های هوشمند سامسونگ در این مدت ۲۲.۷ درصد کاهش یافته اما این شرکت همچنان با در دست داشتن ۱۸.۵ درصد از سهم بازار در رتبه اول فروش جهانی ایستاده است. به گفته تحلیلگر ارشد گارتنر «کوید-۱۹ بر فروش گوشی‌های هوشمند سامسونگ در سه ماهه اول ۲۰۲۰ تاثیر منفی گذاشت اما کاهش حتی می‌توانست بدتر از این هم باشد. حضور محدود این شرکت در چین و موقعیت کارخانه‌های تولیدی خارج از این کشور مانع از نزول شدیدتر سامسونگ شد».

در بین ۵ شرکت برتر، هواوی با ۲۷.۳ درصد،‌ بیشترین کاهش را تجربه کرده و ۴۲.۵ میلیون دستگاه فروخته است. به عقیده تحلیلگر گارتنر هواوی سال سختی را در پیش خواهد داشت: «این شرکت اکوسیستم خدمات موبایل هواوی (HMS) را توسعه داده اما با وجود فقدان اپلیکیشن‌های محبوب گوگل و گوگل پلی استور، احتمالا در بازار بین‌المللی قادر به جذب خریداران بیشتر برای گوشی‌های هوشمند خود نخواهد بود».

در همین دوران آیفون‌های اپل با ۸.۲ درصد کاهش،‌ به تعداد ۴۱ میلیون دستگاه فروش داشته‌اند. اوپو هم کاهش فروش ۱۹.۱ درصدی را تجربه کرده است. فروش شرکت‌های دیگر هم در کل به میزان ۲۴.۲ درصد کمتر شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز