عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها خبر داد:

پایان عصر مقاله نویسی دانشجو به نام استاد/ جلوی بروز بی عدالتی های آموزشی گرفته می شود

۱۳۹۹/۰۳/۱۷ - ۰۵:۵۵:۵۳
کد خبر: ۱۰۱۰۸۰۴
پایان عصر مقاله نویسی دانشجو به نام استاد/ جلوی بروز  بی عدالتی های آموزشی  گرفته می شود
غلامرضا ظریفیان گفت: مقاله دانشجو به نام استاد، نماد بارز بی عدالتی آموزشی است که در آینده نزدیک بر اساس بررسی‌ها و قوانین جلوی چنین اقداماتی گرفته می‌شود.

 به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ در برخی محافل علمی دانشجویان مجبورند نام استاد، استاد راهنما یا استاد مشاور را بر روی مقالات‌شان درج کنند. این در حالی است که برخی از اساتید در این زمینه هیچ اقدامی انجام نداده‌ و در آخر مقاله مذکور تنها نامشان ثبت می‌شود. مجلات علمی_پژوهشی هم برای پذیرش مقالات بر درج نام استاد تاکید بسیار زیادی دارند و بدین ترتیب اساتید با تلاش دانشجویان درجه می گیرند در صورتی که کوچکترین قدمی برای پیشبرد این مقاله علمی بر نداشته اند.

غلامرضا ظریفیان، عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها و استادیار دانشگاه درباره نبود عدالت آموزشی در برخی محافل دانشگاهی گفت: بر اساس قوانین بین المللی درباره چگونگی نگارش مقاله‌ها باید اسم استاد یا استاد راهنما بر روی مقالات علمی دانشجو درج شود. این در حالی است که در برخی مواقع این امر باعث بروز سوء استفاده هایی از سوی برخی از اساتید می‌شود.

او تاکید کرد: با تدوین قوانین جدید در دانشگاه‌ها در زمینه چگونگی ارائه مقالات دانشگاهی در آینده بی‌عدالتی‌های آموزشی نیز به اتمام می‌رسد.

این استاد دانشگاه دلیل بروز برخی نارسایی‌های آموزش را افزایش پذیرش دانشجو در مقاطع فوق لیسانس و دکتری دانست و افزود: وقتی از اساتید با درجه علمی اندک استفاده می‌شود، بی‌شک چنین مسائلی نیز بروز می کند.

ظریفیان گفت: برای مدیریت و مهار عدالت آموزشی با تدوین پروتکل‌های آموزشی جلوی بروز  بی عدالتی هایی  گرفته می شود.

//انتهای پیام: 2.5

نظر شما
پرونده ویژه