دکترای تخصصی تغذیه و رژیم درمانی مطرح کرد:

مضرات مصرف سیر برای زنان زیر ۴۵ سال/ سیر لاغر کننده نیست/ به‌جای سیر، توت فرنگی بخورید

۱۳۹۹/۰۳/۱۶ - ۰۹:۴۳:۱۸
کد خبر: ۱۰۱۰۸۱۵
مضرات مصرف سیر برای زنان زیر ۴۵ سال/ سیر لاغر کننده نیست/ به‌جای سیر، توت فرنگی بخورید
عبدالرضا نوروزی با بیان اینکه ایران یک کشور چهار فصل است، گفت: برای ارتقای سیستم ایمنی بدن می توان از سبزی و میوه فصل استفاده کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ طی ماه‌های اخیر به‌دلیل شیوع کرونا برخی اطلاعات نادرست مبنی‌بر تاثیر مصرف سیر، زنجبیل، لیموترش و ... در مهار  این بیماری مطرح شد. هرچند در همان روزهای نخست این قضیه از سوی متخصصان امر تکذیب شد.

عبدالرضا نوروزی، دکترای تخصصی تغذیه و رژیم درمانی، گفت: مهار بیماری کرونا از دو جنبه اهمیت دارد، در گام نخست اینکه چه اقداماتی باید انجام داد تا به کرونا مبتلا نشویم و در گام بعدی هم در صورت ابتلا به کرونا چگونه می‌توان روند درمانی را ادامه داد؟

 او افزود: بر اساس تحقیقات انجام شده در زمینه درمان کرونا مصرف برخی مواد می‌تواند در  ارتقای سیستم ایمنی بدن موثر باشد. ویتامینA ، B  و آنتی اکسیدان‌ها در  ارتقای سیستم ایمنی بدن موثر است.

این پزشک تغذیه تاکید کرد: نیازی به تامین این مواد مغذی از طریق لیمو ترش، زنجبیل و ... نیست. برای مثال در این فصل سال می‌توان از توت فرنگی  بجای  این مواد برای ارتقای سیستم ایمنی بدن استفاده کرد.  

نوروزی ادامه داد: توت فرنگی غنی از آنتی اکسیدان و باعث افزایش سیستم ایمنی بدن می‌شود. بی‌شک مصرف توت فرنگی در مقایسه با زنجبیل تاثیر بالاتری در بدن دارد. درضمن در این فصل سال مصرف سبزی خوردن نیز منبع عمده ویتامین  B1  و B6 محسوب می‌شود.

 این پزشک تغذیه تاکید کرد: در کشور ما به دلیل وجود 4 فصل تامین ویتامین‌های مورد نیاز بدن به سهولت انجام می‌شود. نیازی به مصرف سیر و زنجبیل فراوان نیست. برای مثال در این فصل سال هندوانه حاوی مقادیر فراوان لیکوپن است که همین ماده باعث ارتقای سیستم ایمنی بدن می‌شود.

به گفته او با رژیم غذایی متعادل می‌توان سیستم ایمنی بدن را تقویت کرد. همچنین مصرف سیر و زنجبیل ضرورت ندارد، اما تاثیر دیگر مواد غذایی از این دو ماده غذایی بیشتر است.

این پزشک درباره تاثیر مصرف بیش از اندازه سیر تاکید کرد: مصرف زیاد پتاسیم باعث افت فشار در زنان زیر 45 سال می‌شود. این امر باعث بی‌حالی، خواب آلودگی و ... نیز می‌شود. مصرف زیاد سیر و زنجبیل تاثیری بر عملکرد کبد ندارد.

 نوروزی افزود: وقتی به‌طور روزانه بر روی دو ماده غذایی تمرکز شود این امر باعث کاهش مواد غذایی مفید دیگر می‌شود. برای مثال فردی که بیش از اندازه سیر یا زنجبیل مصرف می‌کند، احتمالا میزان مصرف دیگر مواد مغذی او افت می‌کند.

این پزشک تغذیه درباره تبلیغات در زمینه تاثیر سیر بر لاغری اظهار کرد: سیر لاغر کننده نیست. سیر  باعث کاهش فشار خون می‌شود. مواد آنتی اکسیدان  و ضد التهابی دارد، اما این ماده تاثیری در کاهش وزن، سوخت ساز بدن  و دفع مواد سمی بدن ندارد.

انتهای پیام: 3.5

نظر شما
پرونده ویژه