آماده باش در اردبیل

۱۳۹۹/۰۳/۱۷ - ۰۹:۲۲:۵۴
کد خبر: ۱۰۱۱۳۰۱
آماده باش در اردبیل
اداره کل مدیریت بحران استانداری اردبیل در اطلاعیه‌ای از اعلام آماده ‌باش به تمام دستگاه ‌های مسئول برای پیشگیری از آتش ‌سوزی جنگل ‌ها و مراتع خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ اداره کل مدیریت بحران استانداری اردبیل در اطلاعیه‌ای ضمن اعلام آماده ‌باش به تمام دستگاه‌های مسؤول برای پیشگیری از آتش‌سوزی جنگل‌ها، مراتع و مزارع کشاورزی، از هم استانی ‌ها و گردشگران خواست در صورت روشن کردن آتش و پس از استفاده از آن، از خاموش شدن آتش مطمئن شوند. مواردی که در اطلاعیه اداره کل مدیریت بحران استانداری اردبیل از هم استانی‌ها و گردشگران خواسته شده، به این شرح است: از روشن کردن آتش در داخل جنگل‌ها و مراتع اجتناب کنند و در مواقع ضروری، از سطوح بدون پوشش گیاهی استفاده کرده و اجاق را با سنگ محصور کنند. پس از اتمام استفاده از آتش، از خاموش شدن آن مطمئن شوند. هیچ‌گاه خاکسترهای اجاق و منقل را بدون اطمینان از خاموش شدن کامل آن در جنگل‌ها و مراتع رها نکنند. از انداختن ته سیگار یا چوب کبریت استفاده شده در طبیعت و مکان‌های مستعد آتش‌سوزی جداً خودداری نمایند. از آتش و مشعل به عنوان منبع روشنایی در جنگل‌ها و مراتع به‌ویژه در هنگام پیاده‌روی شبانه استفاده نکنند.

از حرکات نمایشی و تفریحی و بازی کودکان با آتش در مناطق جنگلی و مرتعی خودداری نمایند. از رهاسازی مواد شیشه‌ای و اشیا مشابه در داخل جنگل‌ها و مراتع خودداری کنند، چرا که این اشیا همانند عدسی ذره‌بین عمل کرده و موجب اشتعال می‌شوند. هنگامی که موتور خودرو داغ است (پس از طی مسافت‌های طولانی) از توقف در مناطق مستعد آتش‌سوزی پرهیز کنند. از سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی در مزارع جداً خودداری نمایند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز