گزارش روز؛

دانشجویان فقط پول دهند، کلاس‌ها بعدا برگزار می‌شود!

۱۳۹۹/۰۳/۱۷ - ۲۳:۵۲:۳۸
کد خبر: ۱۰۱۱۵۴۴
دانشجویان فقط پول دهند، کلاس‌ها بعدا برگزار می‌شود!
روند تحصیل دانشجویان در ترم جاری به دلیل شیوع کرونا با مشکلات متعدد همراه است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ هم اکنون در فصل امتحانات به سر می‌بریم. در ماه‌های اخیر به دلیل شیوع کرونا با تعطیلی مراکز آموزشی مواجه شدیم. این امر باعث اعتراضات دانشجویان شده است.

پرداخت شهریه تنها ماحصل ترم جاری

الهام دانشجوی ترم 6  رشته  حقوق در دانشگاه غیرانتفاعی  است. او با بیان  اینکه در ترم گذشته یک میلیون و 400 تومان شهریه داده است، گفت: در این ترم به دلیل شیوع کرونا دو هفته بیشتر به سر کلاس نرفتیم و مابقی ترم نیز به شکل آنلاین برگزار شد.

به گفته او حتی برخی از اساتید نیز دوره‌های آنلاین را برگزار نکردند.

این دانشجو تاکید کرد: یک میلیون و 150 هزار تومان شهریه ثابت پرداخت کردم و هم اکنون 800 هزار تومان نیز باید پرداخت شود. در ترم گذشته این مقدار 200 هزار تومان بوده اس. از سوی دیگر بیش از 90 درصد واحدهای اخذ شده در این ترم به شکل مناسب تدریس نشده است.

دانشگاه غیردولتی افزایش شهریه نداشته است!

فرزانه شمیرانی، مدیرکل دفتر آموزش عالی غیردولتی، گفت: تاکنون هیچ افزایش قیمتی در میزان اخذ شهریه در دانشگاه‌های غیردولتی اعمال نشده است!

او درباره روند آزمون‌ها تاکید کرد: آزمون‌ها همچون گذشته برگزار می‌شود.

شمیرانی افزود: دانشجویان در صورت شکایت از روند اخذ و افزایش شهریه می‌توانند با وزارت علوم تماس گرفته و  مسئولان امر را نسبت به این امر مطلع کنند.

مدیرکل دفتر آموزش عالی غیردولتی تاکید کرد: تاکید می‌کنم بر اساس قوانین هیچ افزایش قیمت در شهریه در ترم جای رخ نداده است!

دانشجویان اعتراضات را به گوش مسئولان برسانند

عیسی کشاورز، مدیر روابط عمومی دانشگاه علمی کاربردی، گفت: میزان شهریه هر ساله در مهر مصادف با آغاز سال تحصیلی جدید به دانشگاه‌ها ابلاغ می‌شود. میزان شهریه نیز براساس مصوبه هیات امنا اخذ می‌شود.

او افزود: دانشجویان در صورت بروز مشکلات در روند اخذ شهریه باید محل، رشته تحصیل  و دیگر اطلاعات را به مسئولان در دانشگاه علمی کاربردی اطلاع دهند تا بتوان در این باره اقدامات مناسب انجام داد.

کشاورز تاکید کرد: تمامی آزمون ها بر اساس برنامه ریزی ها برگزار می شود.

هزینه کلاس‌های عملی اخذ شد، اما برگزار نشد!

فاطیما، دانشجوی زبان فرانسه است. او بر این باور است که در ترم جاری آنطور که باید و شاید روند زبان آموزی طی نشده است.

او در ادامه از روند کلاس های مجازی گلایه می کند و می گوید: زبان‌آموزی نیازمند برگزاری دوره‌های متعدد در آزمایشگاه است. در این ترم با وجود اینکه دانشگاه تعطیل بود اما همچنان هزینه برگزاری آزمایشگاه‌های زبان اخذ شده و با اینکه اقدامی انجام نشده هزینه‌ای نیز به دانشجو پرداخت نمی‌شود.

کلاس‌های عملی دانشگاه در تابستان برگزاری می‌شود

احمد حیدری، سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی، درباره کم و کیف برگزاری کلاس‌های عملی گفت: در ترم جاری کلاس‌های تئوری به شکل مناسب برگزار شده است.

او افزود: در ترم‌ جاری دانشگاه آزاد اسلامی بیش از کلاس‌های حضور برای تدریس به دانشجویان هزینه کرده است.

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: کلاس‌های عملی نیز بعد از پایان ترم در تابستان برگزار می‌شود.

حیدری گفت: دانشگاه آزاد تهدید کرونا را به فرصت تبدیل کرده است. درضمن دانشگاه از زیرساخت‌های علمی برای آموزش به دانشجویان سود جست.

او در پایان افزود: کلاس‌های عملی هم بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده در فصل تابستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام: 7

نظر شما
پرونده ویژه