معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری مطرح کرد:

رشد هزار برابری استارتاپ‌ها در ایام کرونا/گسترش عدالت محوری با آموزش مجازی

۱۳۹۹/۰۳/۱۸ - ۰۸:۲۷:۴۷
کد خبر: ۱۰۱۱۷۶۶
رشد هزار برابری استارتاپ‌ها در ایام کرونا/گسترش عدالت محوری با آموزش مجازی
ستاری گفت: استارتاپ‌های حوزه آموزشی در شرایط کرونا رشد هزار برابری را تجربه کردند و امیدواریم در فضای آموزش و پرورش فعالیت ها توسعه یابد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛نشست مشترک معاون علمی و فناوری و وزیر آموزش و پرورش با مدیران استارت آپ‌های آموزشی در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد برگزار شد.

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، در این نشست گفت: در زمان‌شیوع کرونا همه حوزه‌ها دچار سرگردانی شدند. یکی از حوزه‌هایی که بیشترین درگیری را با این شرایط داشت، آموزش بود.

ستاری شبکه شاد را در حوزه IT سود ده دانست و گفت: نباید اجازه داد تا در آموزش مجازی از دست سیستم آموزش کشور رها شود.

او عدالت را از رسالت فضای مجازی دانست و افزود: کاری که فضای مجازی می‌کند آن است که بحث عدالت محوری را در حوزه آموزش در سراسر کشور گسترده کرده است.

ستاری با اشاره به اینکه استفاده از فضای مجازی در آموزش باید از ۱۰ سال قبل رخ می داد، بیان کرد: با شیوع این ویروس فرصتی برای توسعه زیر ساخت‌های آموزش مجازی ایجاد شد. توسعه شبکه شاد در آموزش و پرورش هر چند نیازمند این است که اصلاح شود و رشد بیشتری پیدا کند، ولی گام مثبتی در توسعه آموزش‌های مجازی بود.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: امیدواریم که آموزش و پرورش در فرصت ۲ تا ۳ ماه باقی مانده تا سال تحصیلی جدید زیر ساخت‌های آموزش مجازی را توسعه دهد.

او تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش با ۱.۵ میلیون نیروی انسانی و ۱۵ میلیون دانش آموز بسیار وسعت کار دارد و همین وسعت باعث می شود که فضای اقتصاد وسیعی برای استارتاپ‌های حوزه آموزش ایجاد کند. استارتاپ‌های حوزه آموزشی در شرایط کرونا رشد هزار برابری را تجربه کردند و امیدواریم در فضای آموزش و پرورش فعالیت ها توسعه یابد.

ستاری در ادامه گفت: عدالت آموزشی از مزایای فضای مجازی است. از طریق آموزش‌های مجازی محتوای آموزشی در اختیار دانش‌آموزان ساکن در روستاها تا دانش‌آموزان شاغل به تحصیل در بهترین مدارس تهران قرار خواهد گرفت.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه اتفاقات خوبی در حوزه آموزش مجازی رخ داده است، اظهار کرد: در گذشته با هزینه‌های گزاف همایش برگزار می‌شد، ولی در حال حاضر با فضای مجازی توانستیم با ۱۲ هزار مدیر مدرسه تعامل ایجاد کنیم. امیدواریم که آموزش و پرورش در فرصت ۲ تا ۳ ماه باقی مانده تا سال تحصیلی جدید زیر ساخت‌های آموزش مجازی را توسعه دهد.

//انتهای پیام: 5

نظر شما