وزیر آموزش و پرورش:

کرونا یک فرصت بود/ بیش از ۷۰ درصد دانش آموزان وارد سامانه شاد شده‌اند

۱۳۹۹/۰۳/۱۸ - ۰۸:۳۴:۴۵
کد خبر: ۱۰۱۱۷۷۴
کرونا یک فرصت بود/ بیش از ۷۰ درصد دانش آموزان وارد سامانه شاد شده‌اند
محسن حاجی میرزایی گفت: اتفاقات فراوان به دلیل کرونا رخ داد. این بیماری به ما فرصت انتخاب داد تا عادات منجمد شده راتغییر دهیم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا: نشست مشترک معاون علمی و فناوری و وزیر آموزش و پرورش با مدیران استارت آپ‌های آموزشی برگزار شد.

محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش هرگونه تغییرات را منوط به آموزش دانست و گفت: این نهاد جریان یادگیری را هدایت می کند البته تنها آموزش و پرورش در این مورد فعال نیست ولی تمایز اصلی این است که هنوز آدم ها را در بهترین سن در اختیار دارد.

او افزود: اتفاقات فراوان به دلیل کرونا رخ داد. این بیماری به ما فرصت انتخاب داد  تا عادات منجمد شده را تغییر دهیم.

به گفته او نظام تعلیم و تربیت هر ١٠سال تغییر می کند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش پلتفرم شاد را طراحی کرد و اکنون بیش از ۹۸ درصد مدیران و معلمان و بیش از ۷۸ درصد دانش‌آموزان در این شبکه عضویت دارند و بیش از ۲ میلیارد فایل در این شبکه آپلود شده است.

به گفته او این اقدام اشتیاق دانش آموزان را افزایش می دهد و از طریق وزارت ارتباطات در صدد  ارتقای دسترسی هستیم و  اقدامات فراوان برای ارتقای دسترسی انجام می‌شود. همچنین از طریق این شبکه به دنبال ارزیابی آدرس معلمان هستیم.

او افزود: امید است با گفت و گوهایی این نشست به آینده بهتری برای تعلیم و تربیت دست یافت.

حاجی میرزایی تصریح کرد: هیچ تغییری رخ نمی دهد، مگر آنکه تحولاتی در حوزه آموزش ایجاد شود.

او افزود: کرونا به انسانها فرصت داد تا با انتخاب عادت های منجمد شده را تغییر دهند. در حال حاضر ساختارهای جدیدی در حال شکل گیری است، بنابراین می توان گفت این انسان است که شکل گیری آینده را هدایت می کند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نظام تعلیم و تربیت هر ۱۰ سال یک بار تغییر می کند، عنوان کرد: تحولات موجود نفوذ کافی در بدنه تعلیم و تربیت را پیدا نکرده است، اما در این شرایط نیاز است که وارد زیست بوم جدیدی شویم.

حاجی میرزایی ادامه داد: در این گردهمایی سعی شده مناسبات با متولیان فناوری های نوین آموزشی مورد بحث و بررسی قرار گیرد و آینده درخشان تری برای نظام تعلیم و تربیت رقم بخورد.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: در ایام کرونا ناگزیر راه هایی ایجاد شد تا آموزش با تعطیلی مدارس تعطیل نشود، در واقع در این شرایط انسان به زیست بوم جدیدی وارد شده است و باید در این شرایط به نیازهای عمومی پاسخ دهد.

او افزود: امکان ارتباط زنده در گروه های مختلف شبکه شاد وجود دارد و این امکان ایجاد شده که بیش از یک میلیون نفر از این فرصت بهره مند شوند. همچنین در حال حاضر در نظر است به هر دانش آموز یک صفحه شخصی در سامانه شاد داده شود تا تجربیات خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برخی مناطق کشور به اینترنت دسترسی ندارند، گفت: همچنین برخی افراد به گوشی و ابزار مناسب هوشمند دسترسی ندارند. از این رو تلاش شده تا با این شرایط ظرفیت خود را توسعه داده و  همچنین مجالی به معلمان  داده شود تا تدریس های برتر جلوه گر شود.

//انتهای پیام: 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز