معلمان سواد الکترونیکی ندارند/ توجه به فعالیت‌های فرهنگی و هنری در آموزش‌های مجازی

۱۳۹۹/۰۳/۱۸ - ۱۰:۳۴:۰۱
کد خبر: ۱۰۱۱۸۶۰
معلمان سواد الکترونیکی ندارند/ توجه به فعالیت‌های فرهنگی و هنری در آموزش‌های مجازی
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش از مدیران استارتاپ ها خواست به فعالیت های فرهنگی، هنری و قرآنی نیز توجه کنند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ علیرضا کاظمی، معاون‌پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش، در نشست مشترک آموزش و پرورش با معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: در صحبت مدیر استارتاپ ها کمتر بر فعالیت‌های پرورشی تمرکز بود و تقریباً تمام تمرکز بر فعالیت‌های آموزشی بود و این یک خلاء است که وجود دارد. برای همین بحث هاست که آموزش و پرورش نیاز به نرم افزار مخصوص به خودش دارد

وی ادامه داد: نقطه ضعف دوم در فعالیت استارتاپ ها عدم متوجه به فعالیت‌های مکمل در حوزه‌های قرآنی و تربیتی است و می‌خواهم ذهن دوستان را متوجه این ظرفیت کنم. ما ۳۵ رخداد فرهنگی و هنری و قرآنی در طول سال برگزار می‌کنیم که در هر کدام بین یک میلیون تا ۷ میلیون دانش آموز در آن شرکت می‌کنند.

وی بیان کرد: ۴ تشکل داریم که نزدیک به ۸ میلیون عضو دارم و خوب است که استارتاپ ها به آن ورود کنند.

کاظمی بیان کرد: خواهشی که از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دارم این است که یک ارتباطی میان نخبه‌های فرهنگی و هنری با بنیاد نخبگان فراهم شود. در ۷۰ رشته فرهنگی و هنری رتبه اول را در کشور انتخاب می‌کنیم و بعد از آن رها می‌شوند و انگیزه بخشی صورت نمی‌گیرد.

الحسینی مسئول شبکه شاد در نشست مشترک وزارت آموزش و پرورش و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با مدیران استارتاپ‌های حوزه آموزشی که در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، گفت: تعلیم و تربیت را از دغدغه‌های اصلی وزارت آموزش و پرورش است. تخصص در حوزه‌های تعلیم و تربیت رکن اساسی است و استارتاپ‌های این حوزه باید به آن توجه داشته باشند.

وی با اشاره به توانمندی‌های استارتاپ‌های حوزه آموزشی پیشنهاد کرد که بانک اطلاعاتی از این استارتاپ‌ها ایجاد شود.

حسینی با بیان اینکه ۲۰ درصد دانش‌آموزان هنوز نتوانستند به ابزارهای ارتباطی دسترسی داشته باشند، ادامه داد: ما برای رفع این چالش اقداماتی را اجرایی کردیم، ولی از استارتاپ‌ها می‌خواهیم که در این زمینه ما را یاری کنند.

مسئول شبکه شاد، فقدان سواد الکترونیکی معلمان را از دیگر چالش‌های وزارت آموزش و پرورش دانست و یادآور شد: برنامه‌هایی را برای این چالش داریم و استارتاپ‌ها نیز می توانتد در این زمینه وارد شوند

//انتهای پیام: 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز