بازگشایی بیمارستان هلال احمر در یمن/بهره گیری از خدمات ۴۶ سازمان مردم نهاد/تحریم ها مانع دریافت تجهیزات

۱۳۹۹/۰۳/۱۸ - ۱۱:۰۰:۱۸
کد خبر: ۱۰۱۱۸۷۸
بازگشایی بیمارستان هلال احمر در یمن/بهره گیری از خدمات ۴۶ سازمان مردم نهاد/تحریم ها مانع دریافت تجهیزات
نصیری عنوان کرد: اولویت امسال هلال احمر تامین انبارهای امدادی با کمک دولت است ما برای تجهیز انبارها به هزار میلیارد اعتبار نیاز داریم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محمد نصیری در نخستین نشست خبری به عنوان سخنگوی جمعیت هلال احمر، گفت: در ۳ ماه اخیر از خدمات ۷۲ هزار نیروی داوطلب بهره مند شدیم تا به مقابله با کرونا بپردازیم و ۱۱۰ میلیارد تومان مجموع کمک های نقدی و غیر نقدی مردم به این سازمان بود. به ۵۰۰ هزار نفر از بیماران خاص بسته بهداشتی اهدا شد و ۳۴۰ هزار بسته معیشتی نیز میان مردم محروم توزیع شد. به دلیل وجود تحریم ها، انتقال مشارکت های نقدی بین الملی به کشور بسیار سخت است اما تاکنون مبلغ ۷۳ میلیارد تومان از سوی صلیب سرخ جهانی به کشور برای بحث غربالگری ها دریافت کردیم.

او افزود: در بحث دریافت تجهیزات خارجی نیز دشواری های بسیاری داشتیم اما در این ایام از خدمات ۴۶ سازمان مردم نهاد بهره مند شدیم. در خصوص آتش سوزی های اخیر نیز بر اساس قانون خاموش سازی آتش بر عهده وزارت دفاع است اما در مواردی که نیاز به جمعیت هلال احمر باشد و بنابر درخواست وزارت دفاع، هلال احمر وارد خواهد شد. در استان های بوشهر خوزستان، کهکیلویه و بویر احمد و لرستان نیز وارد شدیم و ۳ دستگاه بالگرد با ۳۷ هزار ساعت کار اقدام به کمک کردند.

نصیری عنوان کرد: اولویت امسال هلال احمر تامین انبارهای امدادی با کمک دولت است ما برای تجهیز انبارها به هزار میلیارد اعتبار نیاز داریم.

سخنگوی جمعیت هلال احمر تاکید کرد: در حال حاصر ۱۵۸۰ خانه هلال در کشور ثبت شده و وظیفه آن ها افزایش تاب آوری اجتماعی مناطق است. اولویت هلا احمر در دوره جدید ارتقا این خانه و رساندن تعداد آن ها به ۴۰۰۰ خانه هلال است که محور اصلی توسعه آن ها نیز آموزش مردم بومی مناطق است.

او درباره معاونت آموزش سازمان هلال احمر گفت: آموزش مسائل حین بحران پس از زمین لرزه تهران بسیار اولویت پیدا کرد. آموزش هزار تشکل مردم نهاد و ۲ هزار بنگاه اقتصادی نیز  آموزش ها برگزار خواهد شد.

نصیری عنوان کرد: درباره سازمان جوانان نیز فعالیت تیم های پشتیبان با عنوان تیم های سحر یکی از امور بسیار اثرگذار و مطلوب بود. مقدمات اردوهای سالانه سازمان جوانان نیز آماده است اما برگزاری دوره های حضوری برای دانش آموزان و دانشجویان بستگی به شرایط کسور و میران شیوع کرونا دارد. یک موافقت نامه دوساله با وزارت بهداشت نیز برای توسعه خانه های جوانان هلال داشته ایم که به زودی اجرایی خواهد شد.

نصیری با اشاره به وضعیت نقاهتگاه های هلال احمر گفت : در موضوع نقاهتگاه های هلال احمر نیز در ۵ استان و در قالب ۱۷۰۰ تخت کمک رسانی شد. بیمارستان نورافشان نیز به عنوان بیمارستان کمکی مسیح دانشوری فعالیت می‌کرد.

سخنگوی هلال اهمر اذعان کرد: 15 سال پیش هلال احمر یک بیمارستان فوق تخصصی ۷۰ تخت خوابه در یمن افتتاح کرد اما سال ۸۸ به دلیل موضوعات امنیتی تعطیل شد. بنابر درخواست وزارت خارجه این بیمارستان به زودی بازگشایی خواهد شد.

او عنوان کرد: طی سه ماه گذشته مردم ۲۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به جمعیت هلال احمر کمک نقدی داشته اند.

نصیری در پایان گفت: تاکنون ۱۴۴ مورد کمک بین المللی به جمعیت هلال احمر شده که شامل اقلام بهداشتی و دستگاه ولتیماتور بوده است. بیشترین کشورهای کمک کننده نیز صلیب سرخ چین، عمان، ایرانیان مقیم خارج، کمیته بین اللمللی صلیب سرخ و غیره بوده است.

//انتهای پیام: 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز