چرا باید شیر بخوریم؟

۱۳۹۹/۰۳/۱۸ - ۱۹:۲۱:۰۳
کد خبر: ۱۰۱۲۱۸۱
چرا باید شیر بخوریم؟
مصرف شیر در سلامت افراد از اهمیت زیادی برخوردار است. ترکیب های عمده شیر عبارت اند از آب، پروتئین، چربی، قند شیر (لاکتوز) ویتامین ها و مواد معدنی است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ شیر یک ماده غذایی کامل است. یکی از ترکیب های معدنی شیر، کلسیم است. کلسیم به استحکام استخوان ها و سلامت دندان ها کمک می کند. همچنین در لخته شدن خون و انتقال پیام های عصبی نقش دارد. هر لیوان شیر، حدود ۳۰۰ میلی گرم کلسیم دارد. یعنی ۳۰ درصد از نیاز روزانه بدن انسان به کلسیم را می توان با خوردن یک لیوان شیر تأمین کرد. اگر روزی سه لیوان شیر بخوریم، کلسیم بدن به طور کامل تأمین می شود.بچه ها بیش از سایر گروه های سنی به کلسیم نیاز دارند. شیر ویتامین هایی از جمله «آ»، «د»،

«ب ۱۲»، و «ب ۶» دارد. ویتامین «د» در جذب کلسیم بسیار مؤثر است.اگر هنگام خوردن شیر با اختلالات گوارشی مواجه می شوید می توانید شیر را به دفعات زیاد و کم کم بخورید یا از شیر کم لاکتوز که در کارخانه ها تولید می شود استفاده کنید. اختلالات گوارشی و نفخ، به دلیل تجزیه نشدن قند شیر (لاکتوز) در بدن اتفاق می افتد. شیر «فسفات»، «منیزیم»، «روی» و «پتاسیم» هم دارد.پس حداقل روزی یک لیوان شیر بخورید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز