معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش:

امتحانات پایه نهم سرنوشت‌ساز است/ دانش‌آموزان بی‌رغبت به کلاس‌های آنلاین

۱۳۹۹/۰۳/۲۰ - ۰۷:۴۶:۵۴
کد خبر: ۱۰۱۲۳۲۲
امتحانات پایه نهم سرنوشت‌ساز است/ دانش‌آموزان بی‌رغبت به کلاس‌های آنلاین
علیرضا کمره ای نحوه برگزاری امتحانات پایه نهم را بر اساس پروتکل های بهداشتی دانست و افزود: آموزش‌ها از طریق فضای مجازی در راستای تحقق عدالت آموزشی است اما دانش آموزان ارزیابی مثبتی از این نوع آموزش ها ندارند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ علیرضا کمره‌ای، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، درباره کم و کیف برگزاری امتحانات پایه نهم گفت: همواره مصوبات وزارت بهداشت مورد توجه است اما از سوی دیگر  در تمام دنیا آزمون‌های سرنوشت‌ساز به شکل حضوری برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه باید امتحانات نهایی در وزارت آموزش و پرورش به شکل حضوری برگزار شود، افزود: امتحانات دانش آموزان پایه نهم هم به‌دلیل اهمیت نمرات کتبی در هدایت تحصیلی و برخی آزمون‌های نمونه دولتی به صورت حضوری برگزار می‌شود.

کمره‌ای اظهار کرد: امتحانات این دوره در برخی از استان‌ها  براساس پروتکل های بهداشتی وزارت بهداشت در زمینه بازگشایی مدارس و پروتکل 01 در زمینه چگونگی برگزاری آزمون‌ها اجرا شده است.

او گفت: برخی از استان‌ها نیز به دلیل تصمیمات و مصوبات ستاد کرونا و بر اساس تصمیمات استانی ترجیح دادند که دانش آموزان حضور نداشته باشند و آموزش‌ها و ارزشیابی ها مطابق بند 16 انجام شود.

این مقام مسئول اظهار کرد: آزمون پایه نهم دانش‌آموزان مطابق با پروتکل‌های بهداشتی برگزار شده است.  

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش درباره کیفیت آموزش‌های مجازی برای دوره متوسطه گفت: بی‌شک هیچ آموزشی جایگزین آموزش‌های حضوری نمی‌شود. معلم در این نوع آموزش‌ها نقش تسهیلگری داشته و متناسب با شرایط  به آموزش می‌پردازد.

 او افزود: ارائه آموزش‌ها از طریق تلویزیون از اهمیت برخوردار است. هرچند به‌دلیل اینکه تعامل در این نوع آموزش وجود ندارد، دانش آموزان نیز  رغبتی به آن نشان نمی‌دهند.

کمره‌ای اظهار کرد: اگرچه آموزش‌ها در راستای تحقق عدالت آموزشی است اما  انش آموزان ارزیابی مثبتی از نوع آموزش ندارند.

او در پایان گفت: آموزش‌های تلویزیونی برای تحقق عدالت آموزشی باید وجود داشته باشد.

انتهای پیام: 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز